انتقاد گسترده از اقدام سعودی در گشودن حریم هوایی روی هواپیمای صهیونیستی

انتقاد گسترده از اقدام سعودی در گشودن حریم هوایی روی هواپیمای صهیونیستی
سه شنبه 11 شهريور 1399 - 10:25

کاربران شبکه‌های اجتماعی و از جمله شخصیت‌های برجسته اقدام مقامات سعودی در گشودن حریم هوایی خود به روی هواپیمای رژیم صهیونیستی به مقصد امارات را محکوم کردند.

العالم- عربستان سعودی

مقامات سعودی به دلیل اینکه به هواپیمای رژیم صهیونیستی اجازه عبور از حریم هوایی عربستان سعودی به سمت امارات را دادند، هدف انتقاد شدید قرار گرفته‌اند.

نخستین هواپیمای رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ۳۱ آگوست (۱۰ شهریور) در ابوظبی پایتخت امارات بر زمین نشست.

این نخستین پرواز مستقیم از تل آویو به ابوظبی است که تنها ۱۷ روز پس از اعلام توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی صورت گرفت. این پرواز حامل یک هیأت آمریکایی - بود.

کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند، عربستان در حالی که از ورود برادران مسلمان به خاک این کشور برای انجام مراسم حج و عمره جلوگیری می‌کند و حتی به هواپیماهای قطری اجازه عبور از آسمان خود را نمی‌دهد، به هواپیمای صهیونیستی اجازه عبور داد.

«تاج السر عثمان» نویسنده و روزنامه نگار برجسته سودانی در توئیتر نوشت: «برای اولین باردر تاریخ، یک کشور مسلمان حریم هوایی خود را برای عبور صهیونیست‌ها با هواپیمایشان باز گذاشت تا به قصد تجارت به امارات بروند در حالی که مانع رسیدن همسایگان مسلمان خود به کعبه و مقدساتشان می‌شود. تاریخ این اتفاق را ثبت می‌کند و البته رحم هم نمی‌کند».

«احمد بن سعید بن جبر الرمیحی» رئیس دفتر اطلاع رسانی وزارت خارجه قطر هم در توئیتر به منظور تایید اظهارات تاج السر عثمان آن را بازنشر کرد.

«عیسی بن ربیعه» کاربر دیگر عرب در توئیتر نوشت: «رژیم صهیونیستی به سمت کشور دوم خود رو کرد و پرواز هواپیمای اسرائیلی از تل آویو به سمت امارات رفت».

وزارت خارجه آمریکا نیز این پرواز را «تاریخی» خواند و اعلام کرد که این نخستین سفر تاریخی از اسرائیل به امارات است و نخستین شرکت هواپیمایی اسرائیلی است که بر فراز آسمان عربستان پرواز کرد. در این بیانیه آمده است که کلمه صلح به سه زبان عربی، عبری و انگلیسی روی مانیتورهای هواپیما نوشته شد.

«سعید الجساسی» کاربر دیگری نوشت: «صلح چیست؟ کلمه‌ای است که گفته یا نوشته می‌شود؟ [خیر،] صلح رفتار و گفتار است. صلح یعنی پایبندی به توافقات و معاهداتی که با اسرائیل امضا شده است در حالی که اسرائیل از زمان اشغال فلسطین و اراضی عربی، به هیچ معاهده‌ای متعهد نبوده است. امارات در ازای صلح چیزی نمی‌خواهد. صلح در برابر کشتار فلسطینی‌ها و تخریب خانه‌هایشان بر سرشان است. امارات هر روز صلح را می‌خواهد اما کدام صلح؟».

بسیاری از کاربران مشهور توییتری در بسیاری از کشورهای عربی و پایتخت‌های دنیا از رویکرد برخی رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس در عادی سازی علنی روابط با رژیم صهیونیستی ابراز تعجب کرده‌ و از آن انتقاد کرده‌اند. به گفته کاربران توئیتر، عربستان که خود را میزبان حرمین شریفین می‌داند، حریم هوایی خود را برای عبور از هواپیماهای رژیم اشغالگر اسرائیل باز گذاشته در حالی که به روی زائران و مسافران قطری بسته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها