تکرار سناریوی «زانو روی گردن» اینبار توسط نظامیان صهیونیست + فیلم

تکرار سناریوی «زانو روی گردن» اینبار توسط نظامیان صهیونیست + فیلم
چهارشنبه 12 شهريور 1399 - 12:06

ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده که یک نظامی صهیونیستی را در حال فشردن زانویش بر روی گردن یک معترض فلسطینی در کرانه باختری نشان می‌دهد.

العالم- فلسطین اشغالی

ویدئویی به تازگی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که یک نظامی صهیونیست را در حالی نشان می‌دهد که زانوی خود را بر روی گردن یک معترض میانسال فلسطینی که در حین اعتراضات در کرانه باختری بازداشت شده، می‌فشارد.

شبکه «الجزیره» در این خصوص گزارش کرد، روز گذشته (سه‌شنبه) تصاویری در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که یک نظامی صهیونیستی را نشان می‌دهد که «خیری هانون» معترض ۶۵ ساله فلسطینی را به سمت زمین هُل می‌دهد و دیگر نظامیان صهیونیستی سلاح‌های خود را بالا می‌آورند و بر سر گروهی از عکاسان خبری که به سمت معترض فلسطینی آمده و از این صحنه عکس و فیلم می‌گیرند، فریاد می‌زنند.

طبق این گزارش، پرتابه‌ای نیز در این میان شلیک می‌شود که البته مشخص نیست نارنجک بی‌حس کننده بوده یا گاز اشک‌آور.

طبق ویدئوهای منتشر شده، نظامی صهیونیست سپس با توسل به زور معترض میانسال فلسطینی را بر روی سطح زمین پرَت می‌کند و زانوی خود را بر روی گردن وی می‌فشارد و سپس به دستانش دستبند می‌زند.

هانون گفت که به همراه دهها نفر دیگر از معترضان فلسطینی در روستای «شوفا» در نزدیکی شهر «طولکرم» واقع در کرانه اشغالی باختری برای اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیست برای اشغال 800 کیلومتر مربع برای ساخت یک پارک صنعتی حضور یافته بود.

این کلیپ ویدئویی نشان می‌دهد که یک نظامی صهیونیست پرچم فلسطین را از دستان یک معترض فلسطینی می‌رباید و هانون نیز پس از مشاهده این صحنه، اعتراض خود را به این نظامی صهیونیست نشان می‌دهد و درگیری در این نقطه آغاز می‌شود.

هانون به خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره این حادثه گفت: «سربازان اسرائیلی به شدت به من ضربه وارد کردند و یکی از آنها زانوی خود را برای دقایقی روی گردن من فشار می‌داد. من به منظور جلوگیری از فشار بیشتر بر گردنم، بی‌حرکت ماندم اما مردم مرا بیرون کشیدند».

طبق گزارش شبکه الجزیره، بدن این مرد میانسال بر اثر حملات نظامیان صهیونیستی دچار کبودی شده است.

گروههای حقوق بشری فلسطینی و اسرائیلی اغلب، اقدامات نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی را در استفاده بیش از حد از زور برای متفرق کردن اعتراضات فلسطینیان، محکوم می‌کنند.

ششیش

اقدام نظامی صهیونیستی در فشردن زانو بر روی گردن معترض فلسطینی یادآور صحنه اوایل خرداد در شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» آمریکا است که در آن یک افسر سفیدپوست به مدت ۹ دقیقه زانوی خود را بر گردن «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی فشار می‌دهد و در نهایت به مرگ وی منجر می‌شود.

قتل فلوید در آمریکا منجر به اعتراضات سراسری شد که از مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر گسترش یافت.

گالری

فارس

پربیننده ترین خبرها