«شاه بحرین» فقط از شیطان تشکر نکرده است!

«شاه بحرین» فقط از شیطان تشکر نکرده است!
چهارشنبه 12 شهريور 1399 - 14:09

شاه بحرین از آنچه آن را تلاش آمریکا در راستای تحقق صلح، امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه خواند، تشکر کرد و از مواضع تاریخی و ثابت امارات که آن را در راستای "دفاع از مسائل و منافع عربی واسلامی" خواند، تقدیر و ادعا کرد، ثبات و همبستگی کشورهای عرب خلیج‌فارس در تمامی مواضع به عربستان سعودی متکی است.

العالم- درگوشی

"حمد بن عیسی" این ادعاها را در جریان استقبالش از "جرد کوشنر" داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا، در منامه مطرح کرد. کوشنر معروف به پدرخوانده عادی‌سازی روابط میان رژیم‌های مرتجع عربی و رژیم اسرائیل، و مسئول "پروند حذف قضیه فلسطین در دولت ترامپ" است.

هیچ شکی وجود ندارد که شاه بحرین ادعاهای کاملا کذب و ساختگی مطرح کرده است. اعتقاد بر این است که حتی حمد به خوبی بر دروغین بودن اظهاراتش واقف است. هیچ عرب و مسلمانی اندکی شک و تردید به خود راه نمی‌دهد که دلیل تمامی اندوه‌های عرب و مسلمانان، آمریکای جنایتکار است. هیچ شکی نیست که اگر آمریکا نبود مشکلات و رنج‌ها بر ملت فلسطین طی بیش از 70 سال تحمیل نمی‌شد. هیچ‌کس شک ندارد که اگر رژیم اسرائیل نبود کشورهای عربی و اسلامی ویران نمی‌شد و نیز اگر آمریکا نبود فلسطین، قدس، کرانه باختری و جولان اشغالی غصب نمی‌شد. حمد از موضع امارات درقبال فلسطین و حمایتش از قضیه فلسطین دم می‌زند در حالی‌که "محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی و همتای سعودی‌اش "محمد بن سلمان" فلسطین را فروختند و به مسلمانان خیانت کردند تا از این طریق، بقایشان در قدرت را تضمین کنند. اگر طبق ادعای حمد، ثبات و امنیت منطقه به عربستان سعودی متکی است پس چه کسی است که یمن را افزون بر 6 سال آماج حملات جنگنده‌ها قرار داده و بیش از 20 میلیون یمنی را در معرض قحطی و گرسنگی و انواع بیماری‌های واگیردار قرار داده است؟ آیا این رژیم سعودی نیست که به دستور شخص محمد بن‌سلمان، قطر را محاصره کرده و برای لشکرکشی به آن برنامه‌ریزی می‌کرد؟ چه کسی جنگ کثیفی را علیه ملت فلسطین به راه انداخته و حقوق آنها را به دلیل مخالفت‌شان با "معامله ترامپی" برای حذف ابدی فلسطین از جغرافیا و تاریخ، نادیده می‌گیرد؟

از قدیم می‌گویند "بدترین دردها آدمی را به خنده می‌اندازد"، با توجه به وخامت حال امت عرب که در نتیجه سستی مزمن ملوک و حکامِ بیشتر کشورهای نفت‌خیز خلیج‌فارس به آن دچار شده‌اند، اظهارات پادشاه بحرین، که از "آمریکا و سعودی به خاطر برقراری صلح و ثبات در منطقه و نیز یاری از قضیه فلسطین" تمجید کرده است، با واکنش طنزآمیزی مواجه شده است از جمله اینکه، "فقط شیطان مانده اکه حمد از او به خاطر خیرخواهی‌اش و نیز موضع حمایتی‌اش در حمایت و یاری از پیامبران تشکر نکرده است."

پربیننده ترین خبرها