ادعای مشاور بن زاید درباره نظارت بر صلح سودانT تمسخر کاربران را برانگیخت

ادعای مشاور بن زاید درباره نظارت بر صلح سودانT تمسخر کاربران را برانگیخت
چهارشنبه 12 شهريور 1399 - 16:11

ادعای «عبدالخالق عبدالله» مشاور ولی‌عهد ابوظبی مبنی بر اینکه توافق صلح سودان تحت نظارت امارات صورت گرفت، مورد تمسخر کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

العالم - آفریقا

در پی امضای توافق صلح امضا شده بین دولت سودان و گروه‌های شورشی، «عبدالخالق عبدالله» مشاور «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی در پیامی در حساب توئیتری خود مدعی شد که امضای این توافق صلح تحت نظارت امارات صورت گرفت.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این ادعای مشاور بن زاید، گفتند که امارات آخرین کشوری است که می‌تواند از حمایت از صلح در هر نقطه از کره زمین سخن بگوید.

کاربران همچنین ایفای نقش خرابکارانه امارات در یمن، لیبی و سوریه و فلسطین را به مشاور بن زاید یادآوری کردند.

یکی از کاربران نوشت: «محال است که امارات بخشی از روند صلح در هر نقطه‌ای از جهان عربی و اسلامی باشد، امارات در هر مکانی که وارد شد متأسفانه جنگ و ویرانی و مشکلات را با خود آورد».

«محمد البشیر» کاربر سودانی نیز نوشت: «این صلح سودانی محض است و به دست سودان و سودان جنوبی حاصل شده و مایه افتخار ما و هدیه ما به دوستان و شرکای ما در اتحادیه آفریقاست».

گروه‌های شورشی سودان با دولت این کشور توافق صلح تاریخی برای پایان دادن به درگیری‌ها در چند منطقه به ویژه دارفور را امضا کردند.

در مراسم امضای این توافقنامه که در جوبا پایتختی سودان جنوبی برگزار شد، «سلواکر» رئیس‌جمهور سودان جنوبی حضور داشت و توافق صلح آشتی توسط «محمد حمدان دقلو» معروف به حمیدتی معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان و چهار تن از رهبران گروه‌های شورشی امضا شد.

در این توافقنامه به اقلیم دارفور که درگیری در آن در سال ۲۰۰۳ آغاز و باعث کشته شدن ۳۰۰ هزار نفر در سال‌های نخست درگیری و آوارگی ۲.۵ میلیون نفر شد و نیز کردفان جنوبی و النیل الأزرق پرداخته شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها