دور جدید تظاهرات فلج کننده در لندن/ پلیس انگلیس ۹۰ فعال محیط زیست را دستگیر کرد

دور جدید تظاهرات فلج کننده در لندن/ پلیس انگلیس ۹۰ فعال محیط زیست را دستگیر کرد
چهارشنبه 12 شهريور 1399 - 16:47

پلیس لندن روز چهارشنبه از دستگیری ۹۰ معترض در جریان دور جدید تظاهرات گسترده و فلج کننده فعالان محیط زیست در پایتخت انگلیس خبر داد.

العالم ـ اروپا

متروپلیتین پلیس مدعی شد که معترضان به دلیل نقض قوانین مدنی و ایجاد سد معبر در خیابان‌های اطراف پارلمان دستگیر شده‌اند.

اعضای گروه زیست محیطی «قیام علیه انقراض» از دیروز و هم زمان با پایان تعطیلات تابستانی، تظاهرات وسیعی را در اعتراض به کوتاهی دولت لندن نسبت به بحران جهانی ‌آب‌وهوایی به راه انداخته‌اند. آن‌ها در میدان مقابل پارلمان تجمع کرده و به اشکال مختلف از جمله سر دادن‌ شعارهای اعتراضی و خوابیدن کف خیابان مراتب اعتراض خود را اعلام می‌کنند.

معترضان صبح امروز تلاش کردند تا مسیر عبور نخست وزیر و نمایندگان به پارلمان را مسدود کنند. گفتنی است دفتر نخست وزیر انگلیس در خیابان مجاور پارلمان قرار دارد و معترضان مسیر رفت‌وآمد وی را هم با مشکل مواجه کرده‌اند.

این حرکت اعتراضی قرار است به‌مدت دو هفته و در سایر نقاط ادامه پیدا کند.

اعضای گروه قیام علیه انقراض که خواهان رسیدگی فوری به وضع محیط زیست هستند پیشتر در اقداماتی مانند بستن خیابان منتهی به پارلمان، چسباندن خود به قطارهای شهری و امثال آن، در رفت و آمد شهری اختلال ایجاد کردند. حتی برخی از آنان خود را به نرده منزل جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر قفل و زنجیر کردند.

این گروه علاوه بر اعلام رسمی وضع اضطراری، خواستار آن هستند که دولت از طریق تصویب قوانین الزام‌آور، افزایش روزافزون دی‌اکسید کربن را تا سال ۲۰۲۵میلادی به صفر برساند؛ کاری که بعید است دولت پس از چراغ سبز نشان دادن به شرکت‌های نفتی برای حفاری نفت 'شل' موسوم به 'فرکینگ' بتواند با آن موافقت کند.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام پلیس، سال گذشته بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ هوادار محیط زیست در جریان تظاهرات ۱۰ روزه پایتخت دستگیر که این عملیات نزدیک به شش میلیون پوند هزینه روی دست پلیس گذاشت.

هم اکنون بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ مامور شامل نیروهای کمکی از دیگر نقاط انگلیس برای کنترل تظاهرات فعالان محیط زیست به لندن منتقل شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها