آماده‌باش نیروهای امنیتی انگلیس در آستانه تظاهرات فلج کننده فعالان محیط زیست در لندن

آماده‌باش نیروهای امنیتی انگلیس در آستانه تظاهرات فلج کننده فعالان محیط زیست در لندن
شنبه 8 شهريور 1399 - 14:42

منابع انگلیسی گزارش دادند که بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ مامور پلیس برای مقابله با تظاهرات گسترده فعالان محیط زیست در ایام تعطیلات پایان هفته، به پایتخت گسیل شده‌اند.

العالم ـ اروپا

گروه قیام علیه انقراض که در سال‌های اخیر چندین تظاهرات اعتراضی و فلج‌کننده در لندن برگزار کرده، قصد دارد تا بار دیگر مکان‌های پر رفت‌وآمد شهر را مسدود کرده و تحصن کنند. آنها همچنین در روزهای پایانی تعطیلات تابستان فرودگاه‌های پایتخت را هدف قرار داده‌اند.

آخرین بار فعالان محیط زیست موفق شدند تا پس از بالا رفتن از سقف و نفوذ به داخل هواپیما در فرودگاه لندن سیتی، برنامه پرواز هواپیما را مختل کنند.

«آنکا ساتکلیف» از اعضای ارشد گروه قیام علیه انقراض می‌گوید چندین هزار معترض برای شرکت در تظاهرات اعلام آمادگی‌ کرده‌اند. آن‌ها قرار است امروز (شنبه) در چندین نقطه اصلی شهر همچون میدان مشهور ترافلگار، تیت‌بریتانیا، کاخ سلطنتی باکینگهام و کلیسای وستمینستر تجمع کرده و سپس به سمت مرکز پایتخت تظاهرات کنند.

به گفته پلیس، این اعتراضات نزدیک به شش میلیون پوند هزینه روی دست پلیس لندن گذاشته است. این در حالی است که بودجه مقابله با چاقوکشی که اکنون لندن را از نظر تعداد قتل‌های شهری از نیویورک جلو انداخته، فقط ۱۵ میلیون پوند است.

رئیس پلیس لندن از مردم خواسته تا در روزهای آینده از حضور در مناطق شلوغ و پر رفت‌وآمد پرهیز کنند. وی افزود که بر اساس اطلاعات بدست آمده، پلیس از برگزاری ۸۰ تجمع غیرقانونی در سطح شهر مطلع شده است.

بر اساس دستورالعمل جدید وزارت کشور انگلیس که از دیروز (جمعه) برای مهار کرونا به اجرا درآمد، برگزارکنندگان گردهمایی‌های بدون مجوز و با حضور بیش از ۳۰ شرکت‌کننده تا ۱۰ هزار پوند جریمه می‌شوند.

به گزارش ایرنا، گروه قیام علیه انقراض که خواهان رسیدگی فوری به وضع محیط زیست هستند پیشتر در اقداماتی مانند بستن خیابان منتهی به پارلمان، چسباندن خود به قطارهای شهری و امثال آن، در رفت و آمد شهری اختلال ایجاد کردند. حتی برخی از آنان خود را به نرده منزل جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر قفل و زنجیر کردند.

این گروه علاوه بر اعلام رسمی وضع اضطراری، خواستار آن هستند که دولت از طریق تصویب قوانین الزام‌آور، افزایش روزافزون دی‌اکسید کربن را تا سال ۲۰۲۵ به صفر برساند؛ کاری که بعید است دولت پس از چراغ سبز نشان دادن به شرکت‌های نفتی برای حفاری نفت 'شل' موسوم به 'فرکینگ' بتواند با آن موافقت کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها