نخستین جلسه کابینه جدید سوریه/ اسد: اصلاح ساختار اداری اولویت اصلی دولت جدید سوریه است

نخستین جلسه کابینه جدید سوریه/ اسد: اصلاح ساختار اداری اولویت اصلی دولت جدید سوریه است
چهارشنبه 12 شهريور 1399 - 21:02

رییس جمهوری سوریه شامگاه چهارشنبه در نخستین جلسه کابینه جدید سوریه گفت: اولویت نخست کابینه جدید سوریه، برنامه اصلاحات اداری است که از سه سال پیش اعلام شده است.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، اسد در جلسه کابینه جدید سوریه که به ریاست وی و پس از سوگند اعضای آن انجام شد، افزود: بدیهی است که دولت و نهادهای سالم دولتی تنها در سایه مدیریت صحیح و درست نهاده شده است.

وی خاطر نشان کرد: نهادهای دولتی سوریه با عمل به سیاست‌های ضد فساد خود را ثابت کردند، یعنی این که مبارزه با فساد تنها شعار و صحبت کردن بدون عمل و برای تبلیغات نبود.

اسد گفت: آنچه در موضوع مبارزه با فساد انجام شد، بسیار مهم بود، هرچند این مسأله بدان معنا نیست که این اقدامات کافی بوده و هنوز یک راه طولانی در پیش است.

پیش از این رسانه‌های سوریه اعلام کردند که اعضای کابینه جدید دولت سوریه به ریاست حسین عرنوس نخست وزیر این کشور در برابر بشار اسد رییس جمهوری این کشور سوگند خوردند.

به گزارش ایرنا، یکشنبه گذشته حسین عرنوس نخست وزیر سوریه ۲۹ وزیر کابینه را معرفی کرد.

عرنوس پیشتر نخست وزیر موقت بود که به دنبال برگزاری انتخابات در ۲۹ تیر ماه ۱۳۹۹ و انتخاب ۲۵۰ نماینده مجلس سوریه برای چهار سال، بار دیگر از سوی اسد به عنوان نخست وزیر دایم برگزیده شد.

سومین دوره مجلس سوریه نیز بعد از اصلاحات قانون اساسی این کشور در سال ۲۰۱۲ میلادی، روز ۲۰ مرداد ماه امسال (۱۰ اگوست ۲۰۲۰ ) آغاز به کار کرد.

پربیننده ترین خبرها