نامه انتقادی جنبش نجباء به مشاور نخست‌وزیر عراق: به مرجعیت دروغ نبندید

نامه انتقادی جنبش نجباء به مشاور نخست‌وزیر عراق: به مرجعیت دروغ نبندید
پنج‌شنبه 13 شهريور 1399 - 11:32

سخنگوی جنبش نجباء با انتقاد شدید از «طرح ادعاهای خلاف واقع» توسط یکی از مشاوران نخست‌وزیرعراق، به وی تذکر داد که از دخالت در زمینه‌هایی که اطلاع ندارد، بپرهیزد.

العالم- عراق

سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء عراق در نامه‌ای به «هشام داوود» مشاور اقتصادی نخست‌وزیر این کشور، از مواضع اخیر وی بشدت انتقاد کرد.

مهندس نصر الشِمَّری خطاب به هشام داوود نوشت: شما حتی یک‌ بند هم در قانون اساسی یا قوانین پارلمان عراق پیدا نمی‌کنید که مشارکت همه طیف‌ها در تصویب یک قانون را الزامی بداند یا دال بر آن باشد که استعفای یک دولت، تاثیری بر عملکرد پارلمان دارد.

وی افزود: شما عضو دولتی هستید که ادعا دارد برای مقابله با سهم‌خواهی و طایفه‌گرایی روی کار آمده است؛ بنابراین انتظار نمی‌رود که خودتان در این راستا به نقطه صفر بازگردید!

سخنگوی نُجَباء ادامه داد: به‌ نظر می‌رسد شما با نادیده گرفتن قانون اساسی، تلاش دارید تا به حمایت از دوستانتان بپردازید که مدت‌ها با آن‌ها همکاری داشتید.

الشِمَّری همچنین ادعای مشاور مصطفی الکاظمی مبنی بر مخالفت مرجعیت با خروج اشغالگران را رد کرد و خاطرنشان ساخت: این سخن نه یک مانور سیاسی، بلکه دروغی صریح است که مرجعیت را به‌عنوان حامی اصلی وحدت و حاکمیت و آزادی عراق، هدف قرار می‌دهد.

وی در پایان، به هشام داوود هشدار داد: دیگر تلاش نکن در زمینه‌ای که اطلاع نداری، دخالت کنی.

گفتنی است، مشاور نخست‌وزیر عراق روز سه‌شنبه در گفتگو با رسانه‌ها مدعی شده بود که مصوبه اخراج نظامیان اشغالگر، از لحاظ قانونی الزام‌آور نیست زیرا همه طیف‌های سیاسی عراق در پارلمان روی آن اجماع نکرده‌اند! همچنین در ادعایی عجیب، مرجعیت را حامی بقای اشغالگران در عراق خوانده بود.

پربیننده ترین خبرها