کتائب حزب الله عراق: مقاومت عراق مخالف بازگشت سعودی به عراق است/ پاسخ به جنایت ترور فرماندهان شهید حتمی خواهد بود

کتائب حزب الله عراق: مقاومت عراق مخالف بازگشت سعودی به عراق است/ پاسخ به جنایت ترور فرماندهان شهید حتمی خواهد بود
پنج‌شنبه 13 شهريور 1399 - 12:27

سخنگوی نظامی کتائب حزب الله عراق ضمن تاکید بر مخالفت مقاومت با بازگشت سعودی به این کشور، گفت: بدون شک پاسخ به جنایت ترور فرماندهان شهید حتمی خواهد بود.

العالم - عراق

«جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی گردان های حزب الله عراق در گفتگو با پایگاه خبری مرآة الجزیره، گفت: مقاومت عراق، با بازگشت دوباره سعودی به خاک کشورشان به طور قاطع مخالفند. شرط های مشخصی برای قبول روابط دیپلماتیک میان دو کشور و عادی شدن آن وجود دارد که اولین آنها عذرخواهی ریاض از مردم عراق به دلیل جرایمی است که علیه آنها مرتکب شده است و علاوه بر این باید به خانواده های قربانیانی که به دلیل گروههای تروریستی تحت حمایت ریاض و فتاوای تکفیری آنها کشته شدند، خسارت بپردازند.

سخنگوی نظامی کتائب حزب الله بیان کرد: برقراری روابط با سعودی و استقبال از مسئولان آن بدون محاسبه آنچه علیه ملت و کشور ما مرتکب شده اند، منطقی نیست. دستان آل سعود به خون عراقی ها آغشته است. آنها هنوز در قبال عراقی ها نقش خرابکارانه ایفا می کنند در نتیجه نمی توان این صفحه را به این سادگی پیچید بلکه باید قاتلانی که برای کشتار عراقی ها حمایت مالی شدند و آموزش دیدند، مجازات شوند.

الحسینی افزود: دهها هزار نفر از مردم عراق به دلیل حمایت آل سعود و جنایات آنها نه فقط در عراق بلکه در سراسر منطقه کشته شدند. قربانیان وحشی گری های سعودی در عراق به دهها هزار و صدها هزار و تعداد قربانیان در منطقه به یک میلیون نفر می رسد.

وی با اشاره به سفر «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی به بغداد و دیدارش با مصطفی کاظمی گفت: نخست وزیر باید کاملا مطمئن باشد که مردم عراق تمایلی به برقراری رابطه با آل سعود ندارند بلکه اول باید مجازات شوند و سپس به سمت تفاهم مشترک و برقراری رابطه با آنها پیشقدم شد.

حسینی افزود: افزایش عملیات ها برای هدف قرار دادن پایگاههای آمریکایی و کاروان های آنها موضوعی طبیعی است . اگر آمریکایی ها خاک عراق را ترک نکنند، مقاومت مسئول بیرون کردن آنها براساس راهکارهای مشخص خواهد بود. حملات مقاومت متوجه پایگاههای آمریکا و منافع آنها و هرکسی خواهد بود که با آمریکایی ها ارتباط دارند و به آنها برای ماندن در عراق و نفوذ در داخل خاک عراق کمک می کنند.

سخنگوی کتائب حزب الله با اشاره به اینکه آمریکایی ها جنایت های زیادی را در بغداد مرتکب شدند که آخرین آنها جنایت فرودگاه نبوده است، ادامه داد: آنها مقاومت و حشد شعبی را هدف قرار داده اند. در پاسخ به همین جنایت ها تصمیم عراقی ها برای بیرون کردن آنها گرفته شده است. بدون شک روش های دیگری برای بیرون کردن آمریکایی ها هم خواهد بود که ممکن است به رویارویی نظامی هم برسد و این امری طبیعی است.

وی گفت: واشنگتن به تعلل خود ادامه خواهد داد و احیانا به شکل جزیی خارج می شود اما ما ماندن یک نظامی به هر بهانه ای را نمی پذیریم از این روز تعلل آها و تلاش برای قانع کردن عراقیها به ماندن تعدادی کمی از نظامیان هم فایده ای ندارد و باید همه نظامیان بروند و مقاومت بر خروج نظامیان آمریکایی از منطقه به طور کلی اصرار دارد تا منطقه احساس راحتی کند.

حسینی با اشاره به تحرکات علیه حشد شعبی تاکید کرد: مقاومت و حشد شعبی معادلاتی را بر آمریکاییها تحمیل کردند و همه طرحهای اشغالگران را به شکست کشاندند. آنها به دنبال شعله ور کردن جنگ داخلی طایفه ای یا مشکلات امنیتی هستند اما این تلاشها راه به جایی نخواهد برد زیرا عراق می داند که آمریکاییها داعش و دیگر گروههای تروریستی را ایجاد کردند.

سخنگوی کتائب حزب الله عراق بیان کرد:بدون شک پاسخ به جنایت ترور فرماندهان شهید حتمی خواهد بود و یک تصمیم قطعی است و در زمان مناسب و متناسب با حجم جنایت خواهد بود و بدون شک پاسخی خواهد بود که تاریح آن را ثبت خواهد کرد.

مهر

پربیننده ترین خبرها