افشای اذعان مقام آمریکایی به اعمال فشار بر آلمان برای تروریستی خواندن حزب‌الله

افشای اذعان مقام آمریکایی به اعمال فشار بر آلمان برای تروریستی خواندن حزب‌الله
پنج‌شنبه 13 شهريور 1399 - 13:01

سفیر پیشین آمریکا در آلمان ضمن اذعان به اعمال فشار شدید بر برلین برای تروریستی دانستن حزب‌الله، اعلام کرد، فرانسه و اتحادیه اروپا نیز باید همین کار را انجام دهند.

العالم - آمریکا

«مروه عثمان» خبرنگار لبنانی ویدئویی را بازنشر کرده که «ریچارد گرنل» سفیر پیشین آمریکا در آلمان (که در فوریه ۲۰۲۰ سرپرست سازمان اطلاعات ملی آمریکا شده) در آن فاش می‌کند دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا فشارهای زیادی بر برلین برای مجرم دانستن حزب‌الله وارد کرده است.

گرنل در این ویدئو می‌گوید: آلمان را سخت تحت فشار قرار دادیم، از این موضوع خشنود نبودند اما آنها را بشدت برای ممنوع کردن (فعالیت) حزب‌الله تحت فشار قرار دادیم.

بر اساس گزارش «العهد»، به علت فشارها و سیاست ارعاب آمریکا، وزارت کشور آلمان اخیرا حزب‌الله را گروهی تروریستی اعلام و تمام فعالیت‌های آن در آلمان را ممنوع کرد.

ریچادر گرنل در ادامه اعلام کرد: به نظر ما فرانسوی‌ها و اتحادیه اروپا نیز باید همین کار را انجام دهند. چندین بار برای اعمال فشار در همین زمینه به بروکسل رفتم... مسائل، بسیار پیچیده است. تیمی برای جمع‌آوری اطلاعات و سوق دادن اروپایی‌ها به سمت این اقدام تشکیل دادیم.

1010

وزیر خارجه آمریکا تیرماه ۱۳۹۸ از همپیمانان این کشور خواسته بود که حزب‌الله لبنان را به طور کامل در لیست سازمان‌های تروریستی خود قرار دهند.

این درخواست آمریکا چند ماه بعد از اقدام ششم اسفندماه ۱۳۹۷ دولت انگلیس علیه حزب‌الله لبنان صورت گرفت. طبق ابلاغیه آن زمان وزیر کشور انگلیس، حزب‌الله لبنان اعم از شاخه سیاسی و نظامی آن در فهرست گروه‌های تروریستی انگلیس قرار گرفت و فعالیت این گروه در انگلیس ممنوع شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها