عریقات: طرح کوشنر خارج از چارچوب حاکمیت ملی است

عریقات: طرح کوشنر خارج از چارچوب حاکمیت ملی است
پنج‌شنبه 13 شهريور 1399 - 14:08

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در واکنش به اظهارات مشاور رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود طرحی برای پیشنهاد به فلسطینی‌ها روی میز است، گفت، این طرح در قالب چارچوب حاکمیت ملی نیست.

العالم- فلسطین اشغالی


«صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» اعلام کرد، «جرد کوشنر مشاور رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید طرحی برای فلسطینی‌ها روی میز است اما نگفت که این طرح خارج از چارچوب حاکمیت ملی است».

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، عریقات ادامه داد: کوشنر می‌گوید که قدس شرقی به صورت کامل به اسرائیل الحاق شده و الحاق ۳۳ درصد از کرانه باختری نیز انجام خواهد شد، همچنین نگفت که حاکمیت امنیتی از بحر (دریای مدیترانه) تا نهر (رود اردن) به صورت کامل در دست اسرائیل خواهد بود.

وی تصریح کرد: امیدوارم مشاوران و دستیاران ارشد تصمیم‌گیرندگان در کشورهای عربی با دقت، امانت و به صورت حرفه‌ای طرح ترامپ-نتانیاهو را ارائه دهند.

کوشنر دیروز (چهارشنبه) در گفت‌وگویی با شبکه «الجزیره» مدعی شد: به ملت فلسطین می‌گویم که جهان زندگی بهتری برای شما می‌خواهد اما شما باید رهبری قادر به انجام این کار را داشته باشید. یک طرح امنیتی وجود دارد که امنیت فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را تضمین می‌کند، همچنین طرحی برای پیشنهاد به فلسطینی‌ها روی میز است که امیدواریم آن را بپذیرند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها