آیا زمان آن نرسیده است که پمپئو به شکست خود اذعان کند؟

آیا زمان آن نرسیده است که پمپئو به شکست خود اذعان کند؟
پنج‌شنبه 13 شهريور 1399 - 17:24

بهتر است روانشناسان مجرب آمریکا که در تحقیقات‌شان به این نتیجه رسیده‌اند که "ترامپ خودشیفته‌ای پلید و نیز خطری برای آمریکا و جهان است"، شخصیت وزیر خارجه‌اش را نیز تحلیل کنند؛ چرا که این مرد در دنیای خیالی و غیرواقعی زندگی می‌کند و درباره چیزهایی دم می‌زند که وجود واقعی ندارد.

العالم- کشکول

"مایک پمپئو" که در داخل آمریکا و خارج از آن، به بدترین وزیر خارجه تاریخ ایالات متحده معروف است، مانند قلدرها رفتار می‌کند. با اینکه خود به چشم می‌بیند که قلدرمآبی‌اش آمریکا را به جایی نرسانده، بلکه این کشور را منزوی و طرد شده در عرصه بین‌المللی حتی در نزد همپیمانان اروپایی‌اش قرار داده است، همانطور که جهانیان شاهد بودند که چگونه آمریکا در زمان تحمیل خواسته‌اش مبنی بر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران و نیز بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور، قوی‌ترین سیلی را در شورای امنیت خورد.

پمپئو به جای اینکه از شکست سیاست تحریم ایران، که به صورت دیوانه‌وار علیه ایران، ونزوئلا، چین، روسیه، کره‌شمالی، سوریه و لبنان و نیز ده‌ها سازمان بین‌المللی تحمیل می‌کند، عبرت بگیرد، با حماقت بیشتری تحریم‌هایی را علیه "فاتو بنسودا" دادستان دیوان بین‌المللی کیفری اعمال کرد؛ چرا که بنسودا این جرات را کرده است که درباره اتهام "جنایات جنگی آمریکا در افغانستان" تحقیقاتی را صورت دهد.

پمپئو، امروز طی کنفرانسی که تحریم دادستان دیوان بین‌المللی کیفری را اعلام کرد، از تحریم‌ها علیه چین نیز خبر داد؛ چرا که این کشور به زعم پمپئو، عامل عمده شکست او و اربابش "دونالد ترامپ" است، و قرار است دولت واشنگتن ممنوعیت گسترده سفر به آمریکا را برای تمامی اعضای حزب کمونیست چین و خویشاوندان آن‌ها در نظر بگیرد.

پمپئو در این کنفرانس، از دستاورد دولت متبوعش در عرصه سیاست خارجی سخنی نگفت؛ چرا که دولت ترامپ در کارنامه‌اش فقط تحریم کشورها است. او فقط به توافق ننگین امارات با رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی کامل روابط اشاره کرد و آن را دستاوردی مهم در سیاست خارجه آمریکا توصیف کرد!!!. حال آنکه این عادی‌سازی به مانند طنابی نجات برای ترامپ است که او را از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری دور کند.

آیا زمان آن نرسیده است که پمپئو- وزیر تحریم آمریکایی- به شکست خود اذعان کند و دست از تحریم‌ها و ممنوعیت‌ها بردارد. جهانِ امروز جهانی نیست که از دل دو جنگ جهانی ویرانگر بیرون آمده باشد؛ جهانی که در آن آمریکا توانست به خاطر موقعیت جغرافیایی‌اش از پیامدهای این دو جنگ دور بماند و سیاست‌هایش را علیه برندگان و بازندگان تحمیل کند. امروز ایران به تنهایی توانست در مقابل آمریکا بایستد و حتی دیگر کشورها را متقاعد کند که جرأت "نه گفتن" به آمریکا را داشته باشند. جهان امروز تغییر کرده است؛ لذا بایستی پمپئو و ترامپ این موضوع را بدانند.

پربیننده ترین خبرها