انهدام چند مقر داعش در عراق

انهدام چند مقر داعش در عراق
جمعه 14 شهريور 1399 - 15:56

نیروی هوایی ارتش عراق چند مقر داعش در استانهای صلاح الدین و دیاله را منهدم کرد.

العالم - عراق

نیروی هوایی ارتش عراق امروز جمعه به یک مقر داعش در استان صلاح الدین واقع در مرکز این کشور حمله کرد.

سرویس اطلاع رسانی امنیتی عراق با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که این مقر در منطقه عملیاتی سامراء قرار داشته است.

پایگاه خبری المعلومه ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، نیروی هوایی ارتش عراق برای حمایت و پشتیبانی از نیروهای امنیتی در منطقه «الحویجات» در نزدیکی رود دجله، این مقر را هدف قرار داد.

در این حملات، یک مقر متعلق به داعش منهدم شد و در آتش سوخت.

یک منبع امنیتی اواخر مرداد ماه گذشته از خنثی‌سازی طرح عناصر تروریستی داعش در استان صلاح الدین خبر داد.

این منبع گفت که سرویسهای اطلاعاتی عراق با هماهنگی گروههای امنیتی در جنوب صلاح الدین توانستند 14 عنصر تروریست را بازداشت کنند.

وی تأکید کرد که این افراد، وابسته به سه باند داعش هستند که در حال برنامه‌ریزی برای آغاز حملات داعش موسوم به «غزوه سامراء» بودند.

این منبع ادامه داد، تروریستها قصد داشتند از طریق حملات انتحاری و حملات راکتی، گروههای امنیتی و مناطق مسکونی را در اطراف سامراء هدف قرار دهند.

فرمانده سازمان الحشد الشعبی در محور دیاله نیز روز جمعه اعلام کرد که هواپیماهای ارتش عراق مخفیگاه‌های گروه تروریستی داعش را در شمال شرق این استان بمباران کردند.

«احمد التمیمی» در مصاحبه با المعلومه گفت هواپیماهای ارتش در این عملیات ۶ مقر داعش را در منطقه «الزور شیخ بابا» در شمال شرق دیاله بمباران کردند که در اثر این حملات تروریست ها متحمل تلفات سنگین شدند.

وی افزود بمباران مخفیگاه های داعش به دنبال دریافت اطلاعات دستگاه های امنیتی از حضور تروریست ها در این مکان ها انجام شد.

این فرمانده الحشدالشعبی یادآور شد که منطقه الزور به عنوان یکی از مناطق ناامن دیاله، نقطه پیوند و ارتباط هسته های پراکنده داعش به ویژه در عملیات تروریستی ماه های اخیر روستاهای «الاصلاح» و «ام الحنطه» است.

التمیمی افزود در حمله داعش به این دو روستا شماری از مردم و غیرنظامیان بی دفاع کشته شدند.

پس از شکست داعش در سال 2017، بار دیگر این گروه تروریستی، حملات چریکی خود را آغاز کرده و افراد نظامی و غیر نظامی را هدف قرار می‌دهد.

عناصر داعش اخیرا از سمت سوریه وارد غرب عراق می‌شوند؛ منطقه‌ای که عناصر تروریست آمریکایی بیشترین حضور را در آن دارند و کارشناسان نسبت به همکاری طرفین در این منطقه هشدار می‌دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها