هنیه با رییس اداره امنیت عمومی لبنان در بیروت دیدار کرد

هنیه با رییس اداره امنیت عمومی لبنان در بیروت دیدار کرد
جمعه 14 شهريور 1399 - 16:11

اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز جمعه با سرلشکر "عباس ابراهیم" مدیرکل اداره امنیت عمومی لبنان دیدار کرد.

العالم - لبنان

در این دیدار که در اداره امنیت عمومی لبنان در بیروت صورت گرفت، شماری از مسائل مورد اهتمام دو طرف از جمله طرح‌های مربوط به مسأله فلسطین بررسی شد.

اوضاع انسانی و اجتماعی مردم فلسطین در لبنان از دیگر محورهای گفت وگوهای رییس دفتر سیاسی حماس و سرلشکر ابراهیم بود.

هنیه در این باره تأکید کرد که لبنان قدرتمند و یک قدرت راهبردی برای مردم فلسطین و آرمان آن است.

رییس دفتر سیاسی حماس هرگونه اسکان فلسطینی‌ها در لبنان، مسأله اخراج فلسطینی‌ها [از کشورشان] و اسکان آنان در یک کشور جایگزین را رد کرد.

این دیدار ساعاتی پس از آن روی می‌دهد که نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در لبنان پایان یافت و آنان صدور بیانیه مشترک، از توافق برای تشکیل کمیته یکپارچه ملی برای هدایت مقاومت فراگیر مردمی در برابر اشغالگران خبر دادند.

در این بیانیه بر حق فلسطینیان برای استفاده از همه ابزارهای مبارزاتی مشروع تاکید و با هر گونه نقشه و توطئه‌ای که قصد از بین بردن آرمان‌های ملی فلسطینیان دارد، مخالفت شده است.

در این نشست همچنین بر لزوم تشکیل کشور مستقل فلسطینی در سراسر اراضی اشغالی به پایتختی قدس تأکید و اعلام شد که هیچ گونه تعرضی به قدس و مقدسات مسیحی و اسلامی پذیرفتنی نیست.

شرکت کنندگان در این نشست، همچنین هر گونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم و تأکید کردند که عادی‌سازی، خنجری به پشت ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی است و ما از ملت‌هایمان و آزادگان جهان می‌خواهیم با تمام قدرت به مقابله با این توطئه‌ها بروند.

هنیه روز چهارشنبه نیز با مقام‌های ارشد لبنان از جمله نبیه بری رییس مجلس و حسان دیاب نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور این کشور دیدار کرد.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس سه شنبه شب در راس هیاتی بلندپایه از این جنبش وارد بیروت شد.

این نخستین سفر اسماعیل هنیه به بیروت پس از ۲۷ سال است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها