هنیه: دیدارها میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی واقعیتها را تغییر نمی دهد

هنیه: دیدارها میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی واقعیتها را تغییر نمی دهد
چهارشنبه 12 شهريور 1399 - 18:46

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در دیدار با رئیس پارلمان لبنان در بیروت تاکید کرد که توافقات و دیدارها میان برخی کشورهای عربی و رژیم اشغالگر واقعیتها را تغییر نخواهد داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، اسماعیل هنیه امروز سه شنبه برای مشارکت در نشست رهبران گروههای فلسطینی که قرار است روز پنجشنبه آینده برگزار شود، در راس هیاتی وارد بیروت شد.

وی گفت: بسیار لحظه دردناکی بود، آن زمان که یک هواپیمای صهیونیستی وارد امارات شد. "اسراییل" یک دشمن است و این مساله باید برای همگان روشن باشد.

هنیه با اعلام همبستگی با لبنان بویژه پس از فاجعه بندر بیروت، در دیدار با نبیه بری رییس مجلس نمایندگان این کشور ابراز امیدواری کرد که ثبات و یکپارچگی همواره در لبنان برقرار باشد.

رییس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت که در این دیدار آخرین تحولات سیاسی در فلسطین و جهان عرب و نیز "معامله قرن" و عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم اشغالگر را بحث و بررسی کردیم.

وی افزود: در این دیدار مواضع مشترک خود در مخالفت با تمام طرح هایی که مساله فلسطین را هدف می گیرد، اعلام کردیم؛ بویژه که اصول و پایه های مساله فلسطین، اصولی روشن و شفاف هستند. قدس و تشکیل کشور فلسطین و حق بازگشت و آزادی اسیران خطوط قرمز ما هستند و هیچ گاه از آنها صرف نظر نخواهیم کرد.

رییس دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد: پناهندگان فلسطینی در لبنان مهمان لبنانی ها هستند و با بومی سازی مخالفند. اردوگاه های ما در لبنان هیچ گاه در امور داخلی لبنان دخالت نخواهند کرد و هیچ گاه نقشی علیه امنیت و ثبات لبنان نخواهند داشت.

پربیننده ترین خبرها