تازه ترین اخبار از تحولات یمن؛

تظاهرات یمنی‌ها در محکومیت حضور صهیونیست‌ها در "سقطری"/ تداوم حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن

تظاهرات یمنی‌ها در محکومیت حضور صهیونیست‌ها در
شنبه 15 شهريور 1399 - 12:29

همزمان با حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز تحت رهبری سعودی به برخی استان‌های یمن، ده‌ها یمنی تظاهراتی در محکومیت هرگونه حضور رژیم صهیونیستی در جزیره استراتژیک سقطری برگزار کردند.

العالم- یمن

به گزارش العالم، وبسایت "ساوث فرانت" (south front) آمریکا، هفته گذشته اعلام کرد، امارات و رژیم صهیونیستی قصد دارند مراکز نظامی و اطلاعاتی در جزیره سقطری ایجاد کنند. این وبسایت به نقل از منابع عربی و فرانسوی اعلام کرد، یک هیئت به افسران اماراتی و اسرائیلی ملحق شد و از الجزیره دیدن کرده و چندین پایگاه را به منظور ایجاد مراکز اطلاعاتی بررسی کردند.

در همین راستا، ده‌ها یمنی روز گذشته در تجمعی اعتراضی در استان سقطری مخالفت خود را با هرگونه حضور رژیم صهیونیستی در این جزیره که از موقعیت استراتژیکی در اقیانوس هند برخوردار است، اعلام کردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی که در منطقه "قبهاتن" واقع در غرب جزیره سقطری برپا شد، در اشاره‌ای ضمنی به امارات، هر طرفی را که در راستای وارد کردن اسرائیل به سقطری و سهولت بخشیدن به حضور آن در جزیره تلاش می‌کند، مسئول کامل این وضع دانستند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع پرچم‌های یمن، تصاویر "عبد ربه منصور هادی"- رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن- و پلاکاردهایی در محکومیت شدید هرگونه حضور رژیم صهیونیستی و حامیان آن در سقطری را در دست داشته و بازگشت حاکمیت محلی را خواستار شده و با جلوه‌های مسلح مخالفت کردند.

معترضان بازگشت حاکمیت محلی به استان را که در حال حاضر تحت کنترل نیروهای شورای انتقالی است و نیز گسترش کنترل کشور بر تمامی نهادهای نظامی، امنیتی و مدنی را خواستار شده و مخالفت خود را با استمرار کنترل نیروهای شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات بر استان سقطری اعلام کردند.

همچنین آنها ارائه خدمات، پرداخت حقوق کارمندان مدنی و نظامی، ایجاد نقدینگی و مقابله با هر گونه حضور مسلحانه را خواستار شدند.

در تحولی دیگر، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی روز گذشته سلسله حملاتی را به برخی استان‌های یمن صورت داد.

گزارشی از تلفات احتمالی در استان‌های مأرب، الجوف و البیضاء که در تیررس حملات جنگنده‌های متجاوز در روز جمعه بودند، گزارش نشده است.

پربیننده ترین خبرها