جنگ خیابانی در آمریکا و ادامه اعتراضات علیه قتل نژادپرستانه «دانیل پرود» + فیلم

جنگ خیابانی در آمریکا و ادامه اعتراضات علیه قتل نژادپرستانه «دانیل پرود» + فیلم
شنبه 15 شهريور 1399 - 13:21

نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا در واکنش به ادامه اعتراضات در شهر «راچستر» ایالت نیویورک علیه قتل نژادپرستانه «دانیل پرود»، به زور، شلیک گاز فلفل و حمله به معترضان دست زدند.

العالم - آمریکا

قتل وحشیانه دانیل پرود شهروند سیاه پوست آمریکایی در شهر راچستر آمریکا همچنان خبرساز است و معترضان به این قتل نژادپرستانه بار دیگر به رغم سرکوب اعتراضات از سوی نیروهای امنیتی در خیابان‌های این شهر حاضر شدند.

به گزارش وبگاه آمریکایی «وام13» (13wham)، تجمع ساکنان شهر راچستر ایالت نیورک در اعتراض به قتل نژادپرستانه «دانیل پرود»، با دخالت نیروهای پلیس آمریکا و توسل آنها به زور، به خشونت کشیده شد.

1

معترضان به قتل نژادپرستانه این شهروند سیاه پوست آمریکایی، در «خیابان کورت» شهر راچستر تجمع کردند اما نیروهای پلیس با این ادعا که این تجمع، غیرقانونی است، به معترضان حمله و با گاز فلفل به معترضان شلیک کردند.

همزمان با تجمع اعتراضی در راچستر، عده‌ای از معترضان در شهر نیویورک ضمن در دست داشتن بنرهایی با مضمون محکوم کردن خشونت و تبعیض ساختاری در آمریکا، این شعار را تکرار کردند: «مرگ بر آمریکا».

2

روز پنجشنبه بود که ویدئویی از خشونت پلیس آمریکا علیه دانیل پرود در شهر راچستر و قتل او منتشر شد. در ویدئویی که خانواده او منتشر کردند، گروهی از افسران پلیس کلاهی را روی سر این فرد که به دلیل برهنه بودن کاملاً بی‌دفاع بوده می‌کشند و بعد صورت او را به مدت دو دقیقه روی کف خیابان فشار می‌دهند.

قتل او تا چهارشنبه هفته گذشته که خانواده‌اش کنفرانسی خبری برگزار و ویدئوی ثبت شده توسط دوربینی که روی لباس افسران پلیس نصب می‌شود را منتشر کردند، رسانه‌ای نشده بود.

3

در این ویدئو مشخص است که وقتی پلیس از پرود می‌خواهد روی زمین بنشیند و دستانش را پشتش قرار دهد، خواسته آن‌ها را می‌پذیرد و مقاومتی نمی‌کند. بعد آن‌ها کلاهی را که معمولاً برای جلوگیری از پاشیدن آب دهان بازداشت شدگان به روی پلیس از آن استفاده می‌شود، روی سر وی می‌کشند. پرود از آن‌ها می‌خواهد کلاه را از روی سرش بردارند.

بعد نیروهای پلیس سرش را به کف خیابان می‌کوبند و یکی از افسران سفید پوست با دو دست سر او را به همان حالت نگه می‌دارد و افسری دیگر زانویش را روی کمر او قرار می‌دهد. پرود در این حالت با صدایی که هر لحظه ضعیف‌تر و نگران‌تر می‌شود، می‌گوید: دارید من را می‌کشید! بس کنید.

4

پرود اهل شیکاگو بود و برای دیدن برادرش به راچستر رفته بود.

قتل نژادپرستانه دانیل پرود در شرایطی صورت گرفت که از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت ۹ دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا و تبعیض‌های نژادپرستانه از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر سرایت کرده است.

5

فارس

پربیننده ترین خبرها