هیچکس از فحاشی ترامپ در امان نیست، حتی سربازان کشته‌شده آمریکایی!

هیچکس از فحاشی ترامپ در امان نیست، حتی سربازان کشته‌شده آمریکایی!
شنبه 15 شهريور 1399 - 13:46

زمانی‌که "مری ترامپ" برادرزاده رئیس‌جمهور آمریکا، در کتابش "بسیار زیاد، ولی هرگز کافی نیست"، او را "جامعه‌ستیزی" که نمی‌تواند با دیگران ابراز همدردی کند، توصیف کرده است، دولت "دونالد ترامپ" مری را متهم کرد که درصدد است با فروش کتاب، به درآمد بیشتری دست یابد اما با نگاهی گذرا به رفتارها و اظهارات ترامپ، می‌توان گفته‌های مری ترامپ را در این‌باره تایید کرد.

العالم- درگوشی

حمایت دونالد ترامپ از "محمدبن سلمان" ولیعهد سعودی- حتی بعد از آنکه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مشارکت مستقیم بن‌سلمان در جنایت قتل وحشیانه "جمال خاشقجی" منتقد معروف را تأیید کرد-، عدم همدردی با قربانیان ناآرامی‌های مربوط به نژادپرستی در آمریکا و تأکیدش بر سرکوب مستمر معترضان و نیز تهدیدهایش مبنی بر قطع تمامی کمک‌ها از ایالت‌هایی که شاهد تظاهرات مردمی است، و جدا کردن کودکان مهاجر از خانواده‌های‌شان و محبوس کردن آنها در قفس‌هایی در مرزها نمونه‌هایی از رفتارهای ترامپ است؛ مردی خالی از هرگونه همدردی با دیگران.

مشاوران ترامپ تلاش کرده‌اند او را از استفاده از توییتر و حضور در کنفرانس‌های مطبوعاتی تا حدودی دور کنند؛ چرا که آنها می‌دانند ترامپ شخصیت واقعی‌اش را در لابه‌لای توییت‌ها و سخنرانی‌هایش برملا می‌سازد؛ ولی او این توصیه‌ها را نادیده می‌گیرد. ترامپ حدود سه ماه پیش با طرح ادعاهای اثبات‌نشده، از خشونت پلیس کشورش علیه مرد سالخورده 75 ساله در شهر "بافلو" در ایالت نیویورک دفاع کرد و در توییتر نوشت: " معترضی در بافلو که توسط پلیس هل داده می‌شود ممکن است عامل اغتشاش گروه آنتیفا( گروه چپ‌گرا) باشد." رئیس‌جمهور آمریکا با این توئیت تلاش کرد در صحت ویدئویی که یک افسر پلیس شهر بافلو را در حال هل دادن یک مرد سالخورده نشان می‌دهد تردید ایجاد کند. این فرد مسن بعد از خشونت پلیس به روی زمین افتاد و سرش به زمین برخورد کرد.

دروغی، که ترامپ درباره حادثه شهر بافلو زد، در واقع نمایانگر یک بُعد از شخصیت واقعی او، یعنی "عدم همدردی با قربانیان" است، و این واقعیتی است که مری، برادرزاده ترامپ نیز به آن اشاره و تأکید کرده است دونالد ترامپ "دروغگو و ظالم است".

امروز نشریه "ذی آتلانتیک" آمریکا دو ویژگی شخصیتی ترامپ، یعنی دروغگویی و عدم همدردی، را در یک حادثه به خوبی نشان داده که موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشته است. به نوشته این نشریه، ترامپ در سفر سال 2018 خود به فرانسه به بهانه باریدن باران، از بازدید از گورستان نظامیان آمریكایی موسوم به "ان ‌ماغن" در پاریس اجتناب کرده و در خلال آن روز به اطرافیان خود گفته است که"چرا باید به آن گورستان بروم؟ این گورستان پراست از آدم های بی‌لیاقت." نشریه ذی آتلانتیک که در ایالات متحده از اعتبار و جایگاهی ویژه برخوردار است، به نقل از مسئولین متعددی در دولت آمریکا نوشته است که ترامپ به هنگام اظهار نظر در مورد 1800 سرباز آمریکایی که در نبرد "بلو وود" در طی جنگ جهانی اول در سال 1918 جان خود را از دست داده‌اند، آنها را بی‌لیاقت و احمق توصیف کرده ‌است.

موضع ترامپ درخصوص سربازان کشته‌شده آمریکایی همچنین یادآور اظهارات و مواضع "توهین‌آمیزش" علیه سناتور "جان مک‌کین" است که در ویتنام به اسارت گرفته شد و در داخل آمریکا به "قهرمان جنگ" معروف بود. ترامپ در سال 2015 و در جریان یک مناظره عمومی آشکارا گفت که سناتور مک کین قهرمان جنگ نیست، زیرا در دوران جنگ به اسارت گرفته شده است. ترامپ افزود: "من نظامیانی را دوست دارم که اسیر نشده‌اند!". او بارها نیز گفته که "مک‌کین را دوست ندارد".

عمق فاجعه اینجاست که بسیاری از روسا و رهبران برخی کشورها، به‌ویژه حکام و شیوخ برخی کشورهای عربی از جمله "محمد بن سلمان" و "محمد بن زاید" ولیعهدهای سعودی و ابوظبی، بر تقویت روابط با شخصی مانند ترامپ اصرار دارند، در حالی‌که در روز روشن بارها به آنها توهین کرده و آنها را "گاو" خوانده که باید شیرشان دوشیده شود، و آنها چیزی جز پول ندارند و اگر حمایت آمریکا نبود آنها بیشتر از دو هفته دوام نمی‌آوردند. قدر مسلم آن است که فقط ترامپ "مریض روانی" نیست بلکه کسانی که از توهین‌ها و تمسخرهای او به وجد می‌آیند نیز مریض روانی هستند.

پربیننده ترین خبرها