مخالفت فیس بوک با پخش زنده مرگ یک بیمار لاعلاج فرانسوی

مخالفت فیس بوک با پخش زنده مرگ یک بیمار لاعلاج فرانسوی
شنبه 15 شهريور 1399 - 23:26

فیس بوک اعلام کرده که به یک مرد فرانسوی مبتلا به نوعی بیماری لاعلاج اجازه نمی‌دهد که مرگ برنامه ریزی شده خود را از طریق این شبکه اجتماعی به صورت زنده به نمایش بگذارد.

العالم ـ گوناگون

آلن کوک ۵۷ ساله (Alain Cocq) که در سی و چهار سال گذشته به نوعی بیماری تخریب نورون‌های حرکتی مبتلاست، اعلام کرده که دیگر داروهایش را نمی‌خورد و آخرین وعده غذای خود را هم خورده و حالا با توقف خوردن و آشامیدن می خواهد به خودکشی برنامه ریزی شده مبادرت کند.

کوک که خواستار تغییر قوانین فرانسه درباره مرگ خودخواسته (آتانازی) است، می‌خواست از روز شنبه صبح (۱۵ شهریور) روزهای آخر زندگی خود را از طریق فیس بوک به صورت زنده پخش کند.

وی شخصا از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه درخواست کرده بود تا اجازه دهد، قانونا و با تجویز دارو به زندگی اش پایان داده شود. آقای مکرون در پاسخ به او گفته است با آنکه از آقای کوک حمایت می‌کند و برای تصمیم او احترام قائل است، اما قوانین فرانسه اجازه کمک مستقیم به مرگ افراد (مرگ خودخواسته) را نمی دهد. برخی از گروه‌ها از جمله کلیسای کاتولیک مخالف مرگ خود خواسته هستند.

شماری از کشورها در جهان قانونی را تصویب کرده‌اند که به بیماران مبتلا به بیماری‌های لاعلاج در هر سنی که باشند اجازه می‌دهد، مرگ خودخواسته را انتخاب کرده و به زندگی خود پایان دهند.

پربیننده ترین خبرها