رئیس شورای عالی صنعاء: هیچ چیز غیرممکنی در برابر یمنی‌ها وجود ندارد

رئیس شورای عالی صنعاء: هیچ چیز غیرممکنی در برابر یمنی‌ها وجود ندارد
يکشنبه 16 شهريور 1399 - 08:05

رئیس شورای عالی سیاسی یمن اجرای طرح چشم انداز ملی برای توسعه یمن در سال 2020 را علی‌رغم تحریم‌های دشمنان ممکن خواند و گفت هیچ غیرممکنی در برابر یمنی‌ها وجود ندارد.

العالم- یمن

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در صنعاءگفت که اجرای برنامه‌های چشم انداز ملی یمن، آرمان رئیس فقید این کشور شهید «صالح الصماد» بوده است و یمنی‌ها مسئولیت اجرای آن را در جهت اعلام وفاداری به او بر عهده دارند.

این اظهارات را «مهدی المشاط» شامگاه شنبه در پایان یک گردهمایی مربوط به چشم انداز ملی یمن بیان داشت و گفت: «چرخ چشم انداز ملی باید حرکت کند. ما هرگز نمی‌پذیریم که این حرکت متوقف شود و این خلاصه وفاداری ما به شهید الصماد است. هر یک از ما باید اطمینان حاصل کند که موفقیت دیگران موفقیت او است».

به گزارش پایگاه خبری المسیره، المشاط توضیح داد: «هیچ چیز غیرممکن در مقابل ما یمنی‌ها وجود ندارد. ما به چنین گزینه‌هایی فکر می‌کنیم و نقش جامعه را توسعه می‌دهیم و هیچ عذر و بهانه‌ای برای کسی وجود ندارد که معذور شود و بگوید من نمی‌توانم کاری انجام دهم».

وی ادامه داد: «این موضوع علاوه بر اهتمام و پافشاری و مشارکت جامعه نیاز به نیت، جدیت و اراده دارد و نقش جامعه جایگزین بسیاری از امکاناتی خواهد شد که دولت نمی‌تواند آنها را فراهم کند».

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: «ما برای هر مشکلی که در هر شرایط و هر زمینه از اجرای چشم انداز ملی به وجود بیاید، راه حل خواهیم یافت و معجزه خواهیم کرد».

المشاط گفت: «ما می‌توانیم از مشکل توانایی‌ها عبور کنیم، وقتی که بینشی صحیح نسبت به فعال کردن این قابلیت‌های موجود ایجاد شود. هماهنگی باید در سطح واحدهای فنی و در سطح کمیته عالی مربوط به پیشبرد امور انجام شود».

یمن از سال ۲۰۱۵ با حمله نظامی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی به یمن از زمین، هوا و دریا محاصره شده است و آمریکا هم در اکتبر ۲۰۱۶ به این محاصره پیوسته است که منجر به گسترش شدید بیماری‌ها،گرسنگی شدید، سوء تغذیه و ایجاد یک قحطی گسترده در یمن شده‌است.

مهدی المشاط «سند چشم انداز ملی برای ساختن کشوری مدرن و پیشرفته در سال ۲۰۲۰» را دی ماه گذشته مقارن با آغاز سال نو میلادی در حضور نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن و برخی از وزرا و مسئولان آن رونمایی و مرحله اول آن را آغاز کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن درباره سند چشم اندازی ملی ۲۰۲۰ گفته است که این سند شامل یک سری اسناد راهبردی قابل اجرا است و برای بهره‌برداری سیاسی و تبلیغات رسانه‌ای نیست و یمنی‌ها باید تلاش خود را برای کار و جهاد و سازندگی و در نهایت پیروزی یمن در سال ۲۰۲۰ دوچندان کنند.

شورای عالی سیاسی یمن، در رأس نهادهای سیاسی در یمن قرار دارد. پیش از «مهدی المشاط»، «صالح علی الصماد» ریاست این شورا را بر عهده داشت که در آوریل ۲۰۱۸ به شهادت رسید.

فارس

پربیننده ترین خبرها