تیم های امدادی: امیدی به زنده ماندن مفقودشدگان حادثه بیروت نیست

تیم های امدادی: امیدی به زنده ماندن مفقودشدگان حادثه بیروت نیست
يکشنبه 16 شهريور 1399 - 10:59

تیم امدادرسانی لبنان اعلام کرد هیچ نشانه و امیدی به زنده ماندن زیرآوار مانده ها در منطقه آسیب دیده بیروت وجود ندارد.

العالم - لبنان

تیمی از امدادرسانان شیلی که درعملیات جستجو کمک می کنند ، شامگاه چهارشنبه متوجه " تپش های قلبی" در زیر آوار یکی از ساختمان ها شدند و سگ آموزش دیده همراه تیم نیز آن را تایید کرد.

فرانچیسکو لیرماندا،امدادرسان متخصص اهل شیلی؛ پس از ادامه عملیات آواربرداری مقدار زیادی از مناطق طی سه روز، تاکید کرد:هیچ نشانه ای دال بر وجود موجود زنده ای زیر آوار وجود ندارد.

وی در گفت وگو با رسانه ها گفت: متاسفانه امروز می توانیم بگوییم هیچ نشانه ی زندگی در ساختمان تخریب شده وجود ندارد.

وی افزود:دو امدادرسان روز شنبه وارد راهرویی شدند که به شکافی راه داشت تصور می شد این همان مکانی بود که قربانی در ان یافت می شود اما هیچ فردی را پیدا نکردند

علیرغم آن لیرماندا گفت: اقدامات برای برقراری امنیت در منطقه و تاکید بر اینکه کسی در داخل نباشد، ادامه خواهد داشت.

اداره دفاع مدنی لبنان کمی پیش گفته بود: کورسویی برای یافتن فرد زنده ای از زیر آوار ساختمان خیابان مارمخایل وجود دارد.

جرج ابوموسی مدیرعملیات دفاع مدنی لبنان روز شنبه نیز به خبرگزاری فرانسه گفت : عملیات جستجو از دو روز گذشته ادامه دارد اما احتمال دست یافتن بر نجات شخصی بسیار کمرنگ است.

"قاسم خاطر" یکی از داوطلبان دفاع مدنی به خبرگزاری فرانسه گفت: علیرغم اینکه ساختمان در معرض سقوط است، منطقه را پیش از پایان عملیات ترک نخواهیم کرد وهمه منطقه را جستجو خواهیم کرد.

"ریاض الاسعد" مهندس ناظر بر این عملیات پس از چند ساعت گفت: آوار زیادی برداشته شده که بدون فایده بوده است.

وی افزود: سقف اول و دوم را برداشتیم و به پله ها رسیدیم بدون اینکه حاصلی داشته باشد.

لبنان تجهیزات برای مدیریت بحران و امکانات فنی پیشرفته ندارد و چند کشور پس از انفجار تیم های امدادی و کمک های فنی برایش ارسال کردند.

این انفجار به کشته شدن 191 نفر و زخمی شدن بیش از 6500نفر و آوارگی 300هزار نفر منجر شد و بر اساس امار رسمی 7 نفر هنوز مفقود هستند.

بانک بین المللی ، میزان خسارت اقتصادی این انفجار را حدود 6.7الی 8.1 میلیارد دلار برآورد کرد . مناطق آسیب دیده در حال بازسازی است و افراد داوطلب و دانشجویان و سازمان های غیر دولتی برای کمک به ساکنان جهت تعمیر منازلشان و توزیع کمک ها از سراسر جهان به این کشور آمده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها