سیدحسن نصرالله و هنیه: محور مقاومت استراتژی رویارویی با چالش‌ها را تقویت می‌کند

سیدحسن نصرالله و هنیه: محور مقاومت استراتژی رویارویی با چالش‌ها را تقویت می‌کند
يکشنبه 16 شهريور 1399 - 22:27

در بحبوحه چالش‌ها و شرایط متفاوت منطقه، جنبش‌های مقاومت در منطقه به‌ویژه در فلسطین و لبنان گام‌های مشترکی را برمی‌دارند.

العالم- فلسطین اشغالی

در واقع شرایط منطقه تدوین استراتژی جامع را برای رویارویی با پروژه‌های عادی‌سازی عربی- اسرائیلی و نیز "معامله قرن" و تلاش‌ها برای حذف فلسطین، ضروری می‌سازد.

در همین راستا، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان از "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در بیروت استقبال کرد.

سیدحسن نصرالله و هنیه در این دیدار بر ثبات و صلابت محور مقاومت در رویارویی با فشارها و تهدیدها تأکید کردند؛ مقاومتی که با توجه به امید بستن‌ها به این محور امری ضروری است.

سیدحسن نصرالله و هنیه بر استحکام روابط میان حزب‌الله و جنبش حماس و نیز بر ضرورت رویارویی با خطرات فراروی قضیه فلسطین به‌ویژه طرح صلح ادعایی آمریکا، موسوم به "معامله قرن"، و روند شتابنده عادی‌سازی عربی با رژیم اشغالگر تأکید کردند.

این آرمان‌ها خارج از چارچوب تحرکات داخلی فلسطینیان برای ایجاد وحدت جهت رویارویی با پیامدهای "معامله ترامپ" و عادی‌سازی نیست. در نشست دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی، که به ریاست "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شد، شرکت‌کنندگان بر فعال‌سازی مکانیسم مقاومت مردمی در رویارویی با اشغالگران و حق ملت‌ها در دفاع از خودشان تأکید کردند.

همانطور که "حسین امیر عبداللهیان" معاون رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد، نشست مذکور به مثابه پیامی برای کشورهای است که برای عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی له‌له می‌زنند.

این رویکرد جدید محور مقاومت در سایه تلاش‌های دولت آمریکا برای اجرای "معامله ترامپ" اتخاذ شده است.

ناظران تأکید می‌کنند که تدوین استراتژی جامعِ سیاسی و نظامی معادله توازن قدرت را در مواجهه با رژیم اشغالگر تثبیت خواهد کرد و لذا، طرح و توطئه واشنگتن، که از طریق اذناب منطقه‌ای و عربی‌اش اجرا می‌کند، خنثی خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها