پاسخ فلسطینی‌ها به انتقادات شورای همکاری از نشست بیروت؛ اعتراض شورا نابجاست

پاسخ فلسطینی‌ها به انتقادات شورای همکاری از نشست بیروت؛ اعتراض شورا نابجاست
سه شنبه 18 شهريور 1399 - 09:45

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» و سخنگوی حماس به انتقادات دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از مواضع شرکت‌کنندگان در نشست بیروت واکنش نشان دادند.

العالم- فلسطین اشغالی

«نایف الحجرف» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس دوشنبه (دیروز) مدعی شد برخی شرکت‌کنندگان در نشست گروه‌های فلسطینی در بیروت دست به تهدید و تحریک ‌آفرینی زده‌اند و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان باید به خاطر این موضوع عذرخواهی کند.

بر اساس گزارش «عربی 21»، «واصل یوسف» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در واکنش به این موضوع گفت: اظهارات «الحجرف» نابجاست.

وی افزود، نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی با حضور محمود عباس نشستی مهم بود که برای مقابله با خطرات معامله قرن و مقابله با عادی‌سازی روابط تشکیل شد.

یوسف تأکید کرد: مواضعی که نمایندگان گروه‌‌های فلسطینی بیان کردند محرمانه نیست. ما همیشه مواضعی واضح و علنی در قبال مسایل مختلف در صحنه فلسطین یا عربی و بین‌‌المللی داشته‌ایم.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس نیز در واکنش به اظهارات الحجرف گفت، مواضع حماس و دیگر گروه‌‌های فلسطینی در رد توافق سازش امارات با رژیم صهیونیستی مواضع ملی اصیل بود.

وی تأکید کرد: حماس به هیچ کسی حمله نکرده اما موضعی قوی در رد توافق امضا شده امارات با رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی از خود نشان داده است.

قاسم در ادامه از ملت‌های عربی و کشورهای حاشیه خلیج فارس به خاطر رد عادی‌سازی روابط قدردانی کرد.

در نشست پنجشنبه گذشته گروه‌های فلسطینی در بیروت توافق امارات با رژیم صهیونیستی به شدت محکوم و این اقدام به مثابه خیانت و خنجر زدن به پشت ملت فلسطین توصیف شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها