دعوت رسمی عربستان سعودی از رئیس ستاد مشترک ارتش عراق برای سفر به ریاض

دعوت رسمی عربستان سعودی از رئیس ستاد مشترک ارتش عراق برای سفر به ریاض
سه شنبه 18 شهريور 1399 - 15:10

وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور دعوتی از سوی عربستان سعودی برای سفر به عربستان دریافت کرده است.

العالم- عراق

وزارت دفاع عراق، امروز (سه‌شنبه)، اعلام کرد که «عبدالامیر رشید یارالله» رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور از جانب همتای سعودیش دعوتی رسمی برای سفر به ریاض دریافت کرده است.

بر اساس این بیانیه، رئیس ستاد ارتش عراق وابسته نظامی سعودی را در دفترش به حضور پذیرفت. دو طرف در این دیدار «راه‌های تضمین‌کننده توسعه همکاری مشترکِ هم‌سو با منافع دو کشور را در ابعاد نظامی و همچنین مسائل فیمابین را مورد بحث و بررسی قرار دادند».

در ادامه این بیانیه آمده است که وابسته نظامی سعودی از طرف رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور دعوتی رسمی برای سفر عبدالامیر رشید یارالله به عربستان سعودی تحویل داد.

در این بیانیه علت ارسال این دعوت، بحث و بررسی «راه‌های توسعه همکاری امنیتی و اطلاعاتی میان ارتش عراق و سعودی» عنوان شده است.

دعوت ریاض از این مقام ارشد نظامی عراقی در شرایطی انجام شده که پیش از این قرار بود «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به همراه هیأتی بلندپایه به عربستان سعودی سفر کند اما این سفر به علت بستری شدن شاه سعودی لغو و به زمان دیگری موکول شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها