برتری ۱۲ درصدی بایدن بر ترامپ بر اساس یک نظرسنجی جدید

برتری ۱۲ درصدی بایدن بر ترامپ بر اساس یک نظرسنجی جدید
چهارشنبه 19 شهريور 1399 - 15:47

نظرسنجی مشترک رویترز و ایپسوس از برتری ۱۲ درصدی بایدن بر ترامپ در میان رأی‌دهندگان احتمالی آمریکایی حکایت دارد.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، بر اساس نظرسنجی جدید مشترک رویترز و ایپسوس، برتری جو بایدن -- نامزد حزب دموکرات در انتخابات آتی ریاست جمهوری -- در میان رأی‌دهندگان احتمالی آمریکایی بر دونالد ترامپ به ۱۲ درصد رسیده است. همچنین این نظرسنجی نشان می‌دهد تعداد رأی‌دهندگانی که می‌توان نگرش و رأی نهایی آن‌ها را تغییر داد در قیاس با ۴ سال گذشته کاهش یافته است.

این نظرسنجی که در ۶ روز گذشته انجام و نتایج آن امروز منتشر شد نشان می‌دهد ۵۲ درصد از رأی‌دهندگان قصد دارند از بایدن حمایت کنند، ۴۰ درصد می‌خواهند به ترامپ رأی دهند، و ۳ درصد قصد دارند از نامزد دیگری حمایت کنند.

۵ درصد از رأی‌دهندگان نیز در شرایطی که کمتر از ۲ ماه تا برگزاری انتخابات باقی مانده است می‌گویند هنوز نامزد خود را گزینش نکرده اند. این رقم در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۰ درصد بود. با این حساب اگر ترامپ رأی افراد مردد را نیز به دست آورد، باز هم در انتخابات و در بخش موسوم به «رأی مردمی» از بایدن شکست خواهد خورد. اما آنچه در نهایت سرنوشت انتخابات آمریکا را تعیین می‌کند، آرای الکترال و چگونگی انتشار آن‌ها در ایالت‌های سرنوشت ساز است.

۴ سال پیش نیز هیلاری کلینتون -- نامزد حزب دموکرات -- در قیاس با ترامپ حدود ۳ میلیون رأی بیشتری به دست آورده بود. اما ترامپ در بخش آرای الکترال (مجمع گزینندگان) توانست وی را شکست دهد.

این نخستین بار است که رویترز و ایپسوس به بررسی «رأی‌دهندگان احتمالی» -- افرادی که برای رأی دادن ثبت‌نام نکرده اند -- برای انتخابات سال جاری می‌پردازد. بر اساس همین نظرسنجی، بایدن در میان رأی‌دهندگان ثبت‌نام‌کرده ۸ درصد پیشتاز است که در قیاس با نظرسنجی پیشین، ۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها