فیلم | تداوم آتش‌سوزی کالیفرنیا و جان باختن 6 نفر

فیلم | تداوم آتش‌سوزی کالیفرنیا و جان باختن 6 نفر
پنج‌شنبه 20 شهريور 1399 - 09:59

آتش‌سوزی‌های مهیب در شمال کالیفرنیا تاکنون دستکم 6 قربانی و دهها زخمی برجای گذاشته و هزاران نفر از آمریکایی‌ها را از خانه‌هایشان فراری داده است.

العالم - آمریکا

مقام‌های ایالت کالیفرنیا امروز (پنجشنبه) از قربانی شدن دست‌کم سه نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر در آتش‌سوزی مهیب و گسترده شمال این ایالت خبر دادند.

40

شبکه روسی راشاتودی در این خصوص گزارش کرد، اجساد سه نفر در شمال «ساکرامنتو» و نزدیکی محل وقوع آتش‌سوزی‌های مهیب پیدا شده است و چندین نفر دیگر نیز به دنبال این آتش‌سوزی‌های گسترده دچار جراحات بسیار وخیمی شده‌اند.

شبکه ان بی سی نیوز با اینحال گزارش کرد که آتش‌سوزی‌ها در سراسر کالیفرنیا و شمال غربی پاسیفیک روز چهارشنبه همچنان به صورت غیرقابل کنترل پیش‌روی کرد و در پی آن دستکم 6 نفر جان خود را از دست دادند و خرابی‌های زیادی را در چندین شهرک «اورگن» به بار آوردند.

بنا به گفته مقام های ایالتی، از ۸۵ نفری که در پی آتش‌سوزی روزهای اخیر در شمال کالیفرنیا ناپدید شده بودند، هنوز وضعیت ۱۲ نفر نامشخص است و تعدادی نیز نیمه‌شب گذشته (چهارشنبه) به وقت محلی، در جهنمی تحت نام مستعار «بِر فایر» (Bear Fire) گرفتار و بشدت زخمی شده‌اند.

50

شدت آتش‌سوزی‌های شمال کالیفرنیا به اندازه‌ای است که صدها خانه و ساختمان‌های دیگر بشدت آسیب دیده یا اینکه تخریب شده‌ است.

مسئولان محلی، دستور تخلیه شهرستان‌هایی «بیوت»، «پلومِس» و «یوبا» را صادر کرده‌اند و مراکزی را برای هزاران نفر از ساکنان مناطقی که وادار شده‌اند به دنبال آتش‌سوزی‌های شمال کالیفرنیا خانه‌هایشان را ترک کنند، راه‌اندازی شده است.

تصاویر و ویدئوهایی از این آتش‌سوزی‌ها در فضای مجازی قرار گرفته است که نشان می‌دهد آسمان کالیفرنیا به دنبال این آتش‌سوزی‌های مهیب و گسترده به رنگ نارنجی درآمده است.

60

قربانیان جدید آتش‌سوزی شمال کالیفرنیا، مجموع تلفات ناشی از آتش‌سوزی‌های سال ۲۰۲۰ این ایالت را به ۱۴ نفر افزایش داده است.

روز گذشته (چهارشنبه)، خبرگزاری رویترز در خصوص آتش‌سوزی‌های گسترده در کالیفرنیا گزارش کرد که، شعله‌های آتش، ۳۲ هزار هکتار از اراضی این ایالت آمریکا را در برگرفته است و هنوز مهار نشده است.

بنا بر گزارش شبکه «بی بی سی»، آتش‌‌سوزی روز جمعه هفته گذشته در جنگ محافظت‌شده «سی‌یرا» شروع شده است و دمای این منطقه به ۴۷ درجه رسید که بی‌سابقه بوده است.

از حدود سه هفته پیش تاکنون هزار آتش‌سوزی در کالیفرنیا به وقوع پیوسته است که گرمای بیش از حد و در پی آن وقوع صاعقه‌های قدرتمند، جرقه‌ای برای وقوع آتش‌سوزی‌ها و پیشروی آنها ایجاد کرده است.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها