حملات هوایی اسرائیل به سوریه با بهانه های واهی است

حملات هوایی اسرائیل به سوریه با بهانه های واهی است
جمعه 21 شهريور 1399 - 16:35

کارشناس سیاسی و امور راهبردی سوری، به یورش ددمنشانه بامداد امروز جنگنده های رژیم صهیونیستی به جنوب شرق  حلب واکنش نشان داد.

العالم - سوریه

علاء الاصفری کارشناس سیاسی و امور راهبردی سوری، به یورش ددمنشانه بامداد امروز جنگنده های رژیم صهیونیستی به جنوب شرق حلب واکنش نشان داد.

وی ضمن رد ادعاهای کذب صهیونیستها مبنی بر حملات به اهداف ایرانی در این منطقه، افزود: نیروهای ایرانی در سوریه حضور ندارند و فقط مشاوران ایرانی هستند؛ اما اسرائیل به این بهانه، همواره اهداف نظامی سوری را در اطراف دمشق، حومه حلب یا مراکز نظامی هدف قرار می دهد.

الاصفری تاکید کرد: این بهانه واهی، و توجیهی برای حملات و تجاوزات اسرائیل به سوریه با هدف تضعیف توان ارتش سوریه با هدف منحرف کردن آن از جنگ علیه تروریسم به ویژه در شمال غرب سوریه است.

این در حالی است که یک منبع امنیتی به اسپوتنیک گفت که جنگنده های رژیم صهیونیستی موشک هایی از فراز منطقه التنف تحت اشغال آمریکا در مثلث سوریه-عراق و اردن شلیک کرده اند.

منبع مذکور اعلام کرد: این موشکها هدفش مواضع نظامی ارتش سویه در اطراف شهر السفیره در اطراف حلب بود. یکی از موشکها به یکی از آزمایشگاههای مرکز پژوهش های علمی در اطراف شهر السفیره اصابت کرد. این حمله رژیم صهیونیستی فقط خساراتی به بار آورده است.

این در حالی است که تلویزیون رسمی سوریه گزارش داده بود که پدافند هوایی این کشور بامداد جمعه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهر حلب را دفع کرده است.

به گفته این شبکه تلویزیونی، چندین فروند موشک شلیک شده از جنگنده های مهاجم پیش از اصابت به اهداف موردنظر خود رهگیری و منهدم شدند.

خبرگزاری سوریه نیز به نقل از یک مقام نظامی ارتش سوریه زمان دقیق این حمله را حدود ساعت ۱ و ۳۰ دقیقه بامداد جمعه به وقت محلی اعلام کرد و خاطرنشان کرد که پدافندهای هوایی سوریه «اکثریت موشکهای متخاصم» را دفع کرده است.

منبع نظامی سوری بیان کرد: ساعت یک و نیم بامداد رژیم صهیونیستی حمله هوایی به اطراف شهر حلب انجام داد که پدافند هوایی سوریه بیشتر موشک های شلیک شده از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی را منهدم کرد.

از سوی دیگر شبکه المیادین گزارش داد: جنگنده های رژیم صهیونیستی منطقه السفیره در حلب را هدف قرار داده اند و پدافند هوایی سوریه بیشتر موشک های شلیک شده از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی را ساقط کرده است.

پدافند هوایی سوریه بیشتر موشک های شلیک شده از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی به منطقه السفیره در جنوب شرق حلب را ساقط کرده است.

مهر

پربیننده ترین خبرها