دو نامزد ناکام، صلاحیت رهبری مردم آمریکا را ندارند

دو نامزد ناکام، صلاحیت رهبری مردم آمریکا را ندارند
جمعه 21 شهريور 1399 - 21:17

​​​​​​​گفته می شود شرکت مایکروسافت روز پنج شنبه،ادعا کرد هکرهای مرتبط با روسیه، چین و ایران درصدد جاسوسی از شخصیت های نزدیک به دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا و جوبایدن رقیب دموکرات وی در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

العالمدرگوشی

ادعای دروغین مایکروسافت زمانی مطرح شده که دو نامزد خود را برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سوم نوامبر و مهم ترین انتخابات طی دهه ها آماده می کنند و هم چنین برای ناکامی ترامپ در به دست آوردن رای بیشتر بهانه تراشی هایی در حال انجام است کما اینکه برتری بایدن مساله مهم و حیاتی نیست زیرا این نامزدها (ترامپ و بایدن) نماینده واقعی 330 میلیون شهروند آمریکایی نیستند بلکه نماینده دو حزب ناکام هستند که طی دهه ها با تجاوز به حقوق بشر فقط ننگ برای ملت خود رقم زده است.

این گزارش هم زمان با اشاره رویترز به هشدار مایکروسافت به یکی از کمپین های مهم بایدن مبنی بر حمله هکرهای روسی که سال 2016 در انتخابات امریکا مداخله کرده بودند متشر شد و بیانیه مایکروسافت نیز به موضوع حمله هکرهای اینترنتی سراسر جهان به مشاوران دو کمپین اصلی ریاست جمهوری پرداخته است. .

رسانه های سیاست زده امریکا نیز در همین زمان به دلیل ناتوانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا و موقعیت خطرناک وی دربرابر جو بایدن رقیب دموکرات او دست به کار شدند به گونه ای که نظرسنجی ها نشان می دهد جو بایدن نماینده دموکرات کاخ سفید با تفاوت زیادی بر دونالد ترامپ رقیب جمهوری خواه خود از سوی رای دهندگان اصالتا آمریکای لاتین در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر آمریکا برتری دارد.

گزارش مایکروسافت در زمانی منتشر شد که ترامپ خواستار تمدید وضعیت فوق العاده در این کشور شده است، این درخواست به دلیل ادعای خطر مداخله بیگانگان در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفت وگو با شبکه امریکایی سی ان ان ادعای شرکت مایکروسافت مبنی بر مداخله ایران در انتخابات ریاست جمهوری امریکا را تکذیب و تاکید کرد : آمریکا دهها بار در انتخابات دیگر کشورها از جمله ایران دخالت کرده و با کودتا دولت منتخب مردم ایران را سرنگون کرده و کارزار فعال ضداطلاعاتی علیه دیگر کشورها را رهبری میکند، این کشور در جایگاهی نیست که چنین ادعای خنده داری را مطرح کند.

خطیب زاده همچنین اظهار داشت که همانگونه که بارها گفته ایم برای تهران، اهمیتی ندارد چه شخصی در کاخ سفید ریاست می کند. آنچه مهم است پایبندی واشنگتن به حقوق، قواعد و نرم های بین‌المللی و دست برداشتن از دخالت در کشورهای دیگر و عمل به تعهدات خود است.

"علی رضا میریوسفی" سخنگوی هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک تاکید کرد که تصور اینکه ایران بخواهد دست به حملات سایبری بزند، دور از عقل و منطق است.

پاسخ ایران کافی بود تا جایگاه ناچیز و کم اهمیت مایکروسافت و رویترز و تمام کسانی که از ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می کنند، را نشان دهد؛ همچنین پاسخ ایران نوعی تاکید بر بی اهمیتی فردی است که قرار است وارد کاخ سفید شود، زیرا فقط بر رنج و سختی این ملت بر اثر افزایش نرخ بیکاری و شیوع بیماری و ناتوانی در بهبود اوضاع اقتصادی و نیز ناتوانی در کنترل بحران اقتصادی کشور بر اثر رقابت با چین خواهد افزود؛ و همچنان تجربه شکست خورده ترامپ در برخورد با شیوع کرونا برای همگان روشن است.

از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه نیز اقدام آمریکا در اعمال تحریم ها علیه یک اوکراینی به اتهام مزدوری برای روسیه و نیز سه نفر از اهل روسیه به اتهام دخالت در تبلغیات انتخاباتی آمریکا را محکوم کرد. ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه گفت: تصمیم واشنگتن نشان می دهد که امریکا همچنان همان شیوه قبلی خود را در پیش گرفته است. مسکو بارها به امریکایی ها پیشنهاد داد تا مسائل مورد اهتمام طرفین را بررسی کنند و به صورت غیرسیاسی در چارچوب گفتگوهای مبتنی بر احترام متقابل راه حل هایی برای این مسائل بیابند اما پاسخی از جانب واشنگتن دریافت نکرد.

"جائو لی جیان" سخنگوی وزرات خارجه چین نیز امروز جمعه در یک نشست مطبوعاتی در پکن اظهار داشت که در انتخابات امریکا هیچ منفعتی را دنبال نمی کند و هیچ گاه در آن دخالت نکرده است.

حال آن که ترامپ که روز پنجشنبه از کنگره خواست تا وضعیت فوق العاده را با بهانه "خطر دخالت بیگانگان" در انتخابات ریاست جمهوری کشور تا تاریخ 12 سپتامبر 2020 تمدید کند، در عین حال سخنان خود را نقض کرد و گفت هیچ سند و مدرکی دال بر دخالت کشوری بیگانه در نتایج انتخابات و یا عملیات شمارش آرا وجود ندارد!

در پایان باید به سخن جان هالکویست تحلیلگر شرکت امنیت الکترونیکی "فایر آی" اشاره کنیم که تاکید کرد احزاب و تبلیغات انتخاباتی منابع خوبی برای جمع آوری اطلاعات استخباراتی سیاست های آینده آمریکا را ترسیم می کند.

پربیننده ترین خبرها