فرزندان شیخ زاید و شیخ خلیفه و "فضیلت عادی سازی"!

فرزندان شیخ زاید و شیخ خلیفه و
شنبه 22 شهريور 1399 - 17:32

رژیم‌های قبیله ای و رجعت گرای حاکم بر کشورهای حوزه خلیج فارس در چند دهه گذشته در پوشش دفاع از قضیه فلسطین نقش ستون پنجم برای صهیونیست‌ها را به خوبی ایفا کردند.

العالم - کشکول

متاسفانه موفقیت این ستون پنجم، قابل توجه بود و در نهایت توانست که ضمن توطئه و همدستی با آمریکا و رژیم اسرائیل در هدف قرار دادن حکومت های عربی مخالف با سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی بر منطقه عربی، اتحادیه عرب و تصمیم گیری های عربی را تحت کنترل خود درآورد. از جمله این تصمیمات در داخل اتحادیه عرب، تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه و چراغ سبز به ناتو برای دخالت در لیبی و نیز وارد شدن به طور کامل در تخریب عراق، یمن و سودان بود.

درصورتیکه این ستون پنجم در پیکره عربی وجود نداشت، توطئه های آمریکا و رژیم اسرائیل در عراق ، سوریه، یمن ، لیبی ، سومالی، سودان و لبنان با موفقیت روبرو نمی شد.

این ستون پنجم در پس عناوینی مانند "رژیم های محافظه کار" ، "رژیم های طرفدار اردوگاه غرب" پنهان شده بود ، درحالیکه واقعیت چیز دیگری بود.این ستون پنجم ، نقشی را ایفا می کرد که کم خطرتر از نقش رژیم صهیونیستی نبود.

این رژیم ها با نظام جمال عبدالناصر رئیس جمهوری مصر ، با نظام حافظ اسد رئیس جمهوری سوریه و همه گروه های مقاومت از سازمان آزادیبخش فلسطین در آغاز تاسیس آن گرفته تا حماس ،جهاد اسلامی ، حزب الله ،انصارالله و الحشد الشعبی و همچنین با جمهوری اسلامی ایران دشمنی کرد و تنها علت این دشمنی ، هم موضع آن ها در مخالفت با رژیم اسرائیل است و هر چه درباره "درگیری سنی ها و شیعیان" گفته می شود، من باب فریب انسان های ساده است.

درمقابل ، این رژیم ها ، به مصر سادات و توافق کمپ دیوید با رژیم اسرائیل و ملک حسین شاه اردن و توافقنامه وادی عرب با همین رژیم کمک کرد و از همه گروه های تکفیری که در پیکره امت عربی نفوذ کردند و به شکل مجانی به صهیونیسم جهانی و در صدر آن داعش خدمت کردند و از نتانیاهو خونریز و نیز ترامپ نژادپرست و کینه توز علیه فلسطینی ها و عرب ها و مسلمانان حمایت کردند.

امروزه و پس از این همه نقش خرابکارانه ستون پنجم آمریکا و رژیم صهیونیستی از داخل پیکره عربی ، تصمیم بر این گرفته شد که به دستور ترامپ، این ستون پنجم از رویکرد و سیاست خود در حمایت از صهیونیست ها و راستگرایان تندروی آمریکایی آن ها به شکل آشکار و علنی و دور از اتحادیه عرب و از طریق اعلام عادی سازی روابط با غاضبان سرزمین و شرف و مقدسات عربی و اسلامی پرده بردارد.

همگان درباره این مساله اتفاق نظر دارند که عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی ، نه به خاطر فلسطین و نه با انگیزه دریافت پول از آمریکا و نه با انگیزه سرمایه گذاری اسرائیل و نه حتی با انگیزه " صلح " بود، نه جنگی میان آل ثانی و آل خلیفه با رژیم اسرائیل وجود دارد و نه آن ها توجهی به فلسطینی ها دارند و نه به پول های آمریکا و سرمایه گذاری های اسرائیل نیاز دارند ، این عادی سازی از اول تا اخر آن همه به نفع ترامپ و نتانیاهوی بحران زده است.

امروزه وقتی که امارات و بحرین، اعلام می کنند که توافق های "صلح " را با رژیم غاصب اسرائیل امضا کردند، باید از این جنبه مثبت به موضوع نگریست که این رژیم هایی که در پیکره عربی وارد شده اند و به ظاهر از عربیت و از فلسطین دفاع می کنند، چهره شان برای امت های عربی شناخته شده است و معلوم شد که آن ها از خود رژیم صهیونیستی هم بدترند، از این رو ، نمی توانند دیگر مانند گذشته در پیکره عربی وارد شوند، و دیگر نمی توانند که ملت های خود را با سلاح طایفه گری سرکوب کنند، همان اتفاقی که درباره افراد ساده و عامی عرب در بحرین افتاد ، زمانی که رژیم آل خلیفه به سلاح طایفه ای در سرکوب انقلاب مردم بحرین متوسل شد.

پربیننده ترین خبرها