تشکیل رهبری واحد برای مقاومت مردمی در فلسطین و صدور اولین بیانیه

تشکیل رهبری واحد برای مقاومت مردمی در فلسطین و صدور اولین بیانیه
يکشنبه 23 شهريور 1399 - 10:35

رهبری واحد برای مقاومت مردمی در فلسطین در اولین بیانیه خود، روز سه‌شنبه هفته جاری را روز مخالفت خروشان مردمی با توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«عزام الاحمد» عضو کمیته اجرایی و مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» شنبه شب (دیشب) از نزدیک بودن اعلام رهبری واحد برای مقاومت مردمی فلسطین طی ساعات آینده خبر داد.

بر اساس این گزارش، وی در گفت‌وگو با تلویزیون رسمی فلسطین بر پایان اختلافات، نهایی کردن آشتی ملی و رسیدن به شراکت کامل ملی تأکید کرد.

اولین بیانیه رهبری مقاومت مردمی فلسطین

ساعاتی بعد در بامداد امروز (یکشنبه) رهبری واحد برای مقاومت مردمی فلسطین اولین بیانیه خود را صادر و روز سه‌شنبه (۱۵ سپتامبر) را روز مخالفت خروشان مردمی با توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی اعلام کرد و افزود، پرچم فلسطین در تمام روستاها، شهرها و اردوگاه‌های فلسطینی در داخل و خارج به همین منظور برافراشته خواهد شد.

بر اساس گزارش «قدس نت»، در ادامه این بیانیه از اسرای آزاد شده، خانواده‌های شهدا و خانواده‌های شهدایی که پیکر فرزندان آنها پس داده نشده، خواسته شده که تجمعاتی در رد توافق ذلت‌بار مذکور در نقاط مختلف برگزار کنند.

همچنین از فلسطینی‌های مقیم کشورهای مختلف و آزادگان جهان درخواست شده در برابر سفارت‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی، امارات و بحرین دست به برگزاری تجمع در اعلام محکومیت این توافق بزنند.

در این بیانیه همچنین به برگزاری یابود شهدای اردوگاه‌های فلسطینی صبرا و شتیلا (در لبنان) در پنجشنبه هفته جاری (۱۷ سپتامبر) فراخوانده شده است.

فرماندهی مقاومت مردمی فلسطین همچنین روز جمعه (۱۸ سپتامبر) را روز عزا اعلام کرد که در محکومیت توافق آمریکا، رژیم صهیونیستی، امارات و بحرین پرچم‌های عزا بر فراز تمام خانه‌ها، ساختمان‌ها و میدان‌ها پرچم‌های سیاه برافراشته خواهد شد، ناقوس‌های کلیساها به صدا در خواهد آمد و در خطبه‌های نماز جمعه به خیانت‌های کشورهای مذکور به مسأله فلسطین پرداخته خواهد شد.

در ادامه این بیانیه از همه خواسته شده تمام اختلافات را کنار بگذارند و در این مبارزه مردمی شرکت کنند. همچنین بر ایجاد دولت مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس، حل مشکل بازگشت آوارگان، ساقط کردن «معامله قرن» پایان اشغالگری و ریشه‌کن کردن شهرک‌سازی تأکید شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها