روحانی: 95 درصد نیازهای دارویی کشور در داخل تامین می شود/ اجرای دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا برای همه ما لازم الاجرا است

روحانی: 95 درصد نیازهای دارویی کشور در داخل تامین می شود/ اجرای دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا برای همه ما لازم الاجرا است
يکشنبه 23 شهريور 1399 - 13:23

رئیس جمهور با تبریک آغاز فعالیت تحصیلی دانشگاه ها به اساتید و دانشجویان کشور، تاکید کرد که دانشگاه نقش مهمی در امیدآفرینی و ایجاد اعتماد در جامعه دارد و باید دست به دست هم دهیم اعتماد ملی و امید به آینده را تقویت کنیم.

العالم _ ایران / سیاسی

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در آیین آغاز رسمی سال تحصیلی 1400- 1399 دانشگاه های و مراکز آموزش عالی و فناوری کشور، گفت: اعتماد مردم بر مبنای کارکرد نظام و دولت است و اگر مردم ببینند که مسوولان و دست اندرکاران کار و تلاش مضاعف می کنند اعتمادشان مضاعف می شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان گفت: هیچ چیزی جای آموزش حضوری را در دانشگاه ها نمی گیرد اما در عین حال با توجه به شرایط کنونی که کرونا بر جامعه تحمیل کرده است، آموزش مجازی می تواند در بخش بزرگی از فعالیت های علمی و تحقیقاتی جایگزین آموزش حضوری شود.

روحانی با بیان اینکه کسب علم و دانش و فعالیت های تحقیقی و علمی از نیازهای ضروری جامعه است، اظهارداشت: دانش آموختن در شرایط فعلی با گذشته متفاوت است و باید در چارچوب مقررات بهداشتی، روند علم آموزی نیز تداوم یابد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اجرای دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا برای همه ما لازم الاجرا است، گفت: از روز نخست کرونا خودم را موظف می دیدم که پروتکل های بهداشتی را در مجامع، سفر و برنامه ها و فعالیت هایم رعایت کنم.

روحانی دانشگاه ها را مرکز تربیت کننده مدیران آینده کشور، طرح نظریه های جدید در علوم مختلف و رهنمون کردن به سوی چگونه زندگی کردن دانست و افزود: دانشگاه همچنین فضای نقادی نسبت به حکومت، حاکمان، دولت و جوامع است.

رئیس جمهور تصریح کرد: هیچ فضایی نقادتر از فضای دانشجویی نیست و وقتی این نقادی با در نظر گرفتن انصاف و شرایط جامعه توام باشد، بهترین هدیه برای جامعه و مسوولان کشور است.

روحانی با اشاره به تحمیل تحریم های شدید به کشور از سوی دشمنان و همچنین شیوع بیماری کرونا و اثرات اینها بر اقتصاد و زندگی مردم گفت: در این سالها نگذاشتیم دشمنان به هدف های اصلی خود که شکستن ابهمت نظام، درمانده کردن مردم، تسلیم کشور و نظام در برابر خواست ناحق آنها بود، دست یابند.

رئیس جمهور افزود: همچنین این یک واقعیت مهم است که درآمدهای نفتی کشور که در سال 1390 بیش از 120 میلیارد دلار بود در سال گذشته به اندکی بیش از 20 میلیارد دلار کاهش یافته است و این نشان می دهد که با چه مشکلاتی جامعه ما روبرو است.

روحانی در عین حال تاکید کرد که باید روی پای خود بایستیم و به درون بنگریم و از توانمندی های داخلی استفاده کنیم و چشممان به بیرون نباشد اما این واقعیت هم هست که بدون تعامل با جهان، زندگی سخت و گاهی در مواردی ناممکن است.

رئیس جمهور گفت: باید روی پای خود بایستیم و شرایط تعاملی با جهان را فراهم کنیم چرا که دشمن می خواهد رابطه ما با جهان را با اخلال مواجه کند.

روحانی افزود: با وجود تمامی این مشکلات، همه نیازهای کشور به کالاهای اساسی را در شش ماه نخست امسال به میزان سال گذشته تامین کرده ایم و به رغم رشد منفی 3.5 درصدی سه ماه نخست امسال به دلیل شیوع کرونا و قطع صادرات و واردات، شاهد رشد مثبت در تیرماه و مردادماه امسال درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: دشمن به رغم مشکلاتی که برای ما در بخش اقتصادی ایجاد کرده اما در رسیدن به هدف استراتژیک خود و تمامی هدف های سیاسی و حقوقی نه تنها ناموفق بوده بلکه دچار شکست های کم نظیر نیز شده است.

خبر تکمیل می شود...

پربیننده ترین خبرها