چین: آمریکا در طرف مقابل جامعه بین المللی ایستاده است

چین: آمریکا در طرف مقابل جامعه بین المللی ایستاده است
دوشنبه 24 شهريور 1399 - 20:01

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به تصویب قطعنامه مقابله با ویروس کرونا در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: آمریکا با تضعیف تلاش های جامعه بین المللی برای مبارزه با ویروس کرونا در طرف مقابل جامعه جهانی ایستاده است و با مخالفت مواجه خواهد شد.

العالم ـ آسیا

وانگ ون بین سخنگوی وزارت خارجه چین، روز دوشنبه در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران افزود: این قطعنامه با اکثریت آرا به تصویب رسید که بار دیگر نشان دهنده مواضع اکثر اعضای سازمان ملل و شناخت مشترک جامعه بین المللی است مبنی بر اینکه ویروس، دشمن مشترک بشر است و تنها با همبستگی و همکاری می توانیم بر آن غلبه کنیم.

خوش بینی چین به مذاکرات داخلی افغانستان

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه با تبریک آغاز مذاکرات داخلی افغانستان، ابراز امیدواری کرد که هر دو طرف مذاکره منافع ملی و عدالت ملی را مهم بدانند و با تلاش های مشترک به نتیجه رسیده و به صلح دست یابند.

تلاش چین و روسیه برای ایجاد همزیستی صلح آمیز بین کشورهای بزرگ

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه اظهار داشت که در جریان سفر "وانگ یی" عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین به روسیه، وی با لاوروف همتای روس خود درباره روابط دو جانبه و موضوعات بین المللی و منطقه ای مورد توجه مشترک، عمیقا گفت و گو کرده است دو طرف نیز به یک سری توافق نامه های مهم رسیدند.

به گزارش ایرنا، وانگ گفت: چین همانند گذشته به اتفاق روسیه برای حفظ، تحکیم و توسعه روابط دو جانبه، تعمیق مداوم اعتماد متقابل در زمینه های سیاسی و همکاری های راهبردی تلاش کرده و همکاری ها در قلمروهای مختلف را به نحو مطلوب تنظیم کرده است.

او گفت: چین همچنین حامی همکاری بین المللی در مقابله با بیماری همه گیر و یک مدل از همزیستی بین کشورهای بزرگ و پیشقدم در فناوری و حافظ انصاف و عدالت بین المللی است.

پربیننده ترین خبرها