رهگیری هواپیمای راهبردی آمریکا از سوی جنگنده‌های روسیه

رهگیری هواپیمای راهبردی آمریکا از سوی جنگنده‌های روسیه
سه شنبه 25 شهريور 1399 - 19:52

وزارت دفاع روسیه از رهگیری و همراهی یک فروند بمب افکن راهبردی آمریکا بر فراز دریای ««برینگ» و «اوخوتسک» خبر داد.

العالم - آمریکا

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه از رهگیری و همراهی یک فروند هواپیمای راهبردی آمریکا بر فراز دریای «برینگ» و دریای «اوخوتسک» خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یک فروند جنگنده "میگ-35 " و یک "سوخو-35 " یک بمب افکن "لنسر-بی 1" آمریکا را بر فراز دریای رینگ و اخوتسک همراهی کردند.»

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این دو جنگنده بعد از رهگیری و همراهی این بمب افکن سالم به پایگاه‌های خود بازگشتند. این اتفاق در حالی رخ داد که فعالیت‌های جاسوسی ناتو نزدیک مرزهای روسیه افزایش یافته و هواپیماهای جاسوسی آن هر روز نزدیک مرزهای روسیه شناسایی می‌شوند.

روسیه هشدار داده که پروازهای ناتو و آمریکا نزدیک مرزهای خو را تهدید و به منزله تشدید تنش تلقی می‌کند. این در حالی است که جنگنده‌ها و بمب افکن‌های روسیه حین پرواز در حریم هوایی بین‌المللی و نزدیک مرزهای آمریکا تمام موازین هوانوردی را رعایت کرده و دستکم در فاصله 30 کیلومتری مرزهای این کشور قرار می‌گیرند.

چندی قبل مرکز کنترل دفاع ملی روسیه اعلام کرد که یک جنگنده سوخو-27 یک هواپیمای شناسایی RC-135 آمریکا و یک جت شناسایی گلف‌استریم سوئدی را بر فراز دریای بالتیک همراهی کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها