یک روز سیاه در تاریخ جهان عرب ثبت شد

یک روز سیاه در تاریخ جهان عرب ثبت شد
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 18:23

کارشناسان سیاسی تأکید می‌کنند آن دسته از کشورهای عربی که به صف عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل پیوسته‌اند هرگز از این روابط بهره‌مند نمی‌شوند. زیرا عادی‌سازی بحرین و امارات با صهیونیست‌ها نمایشی است که ترامپ با آن شانس انتخاباتی‌اش را بالا می‌برد.

العالم- نظرکده

کارشناسان خاطرنشان کردند درخواست ترامپ از این کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل در این برهه زمانی تنها اهداف انتخاباتی دارد.

آنها هشدار می‌دهند که رژیم اشغالگر بر خلاف آنچه تصور می‌شود هرگز از این کشورهای سازشکار حمایت نمی‌کند. به گفته آنها، روز امضای توافقنامه روزی سیاه در تاریخ عرب بود چرا که این رژیم‌های مرتجع عربی به ترامپ و نتانیاهو هدیه مجانی دادند.

کارشناسان می‌گویند کشورهای عربی در عادی‌سازی با رژیم اشغالگر دچار اشتباه و توهم شده‌اند و این در تاریخ ثبت خواهد شد. آنها برای اینکه قدرت‌شان تثبیت شود، قضیه فلسطین را فروختند و در مقابل اسرائیل سر تعظیم فرود آوردند.

کارشناسان متذکر شدند، آمریکا و اسرائیل به دنبال تشکیل ائتلاف‌های جدید در منطقه خاورمیانه و منطقه عربی هستند تا از طریق آنها، ایران را به عنوان دشمن نخست جهان عرب معرفی کنند.

به گفته آنها، توافق عادی‌سازی بحرین و امارات با رژیم اشغالگر تصویر واقعی درگیری اعراب و اسرائیل را تغییر نخواهد داد.

آنها تأکید می‌کنند که توافق عادی‌سازی تلاشی برای منحرف کردن افکار عمومی جهان عرب و جهان اسلام از واقعیت رژیم اشغالگر است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها