وقتی "بن‌زاید" و "الزیانی" نمی دانند چه چیزی و کجا را باید امضا کنند!

وقتی
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 20:39

در نمایش طنزی، که به کارگردانی ترامپ و نتانیاهو عصر سه‌شنبه در واشنگتن اجرا و طی آن، "توافقنامه ‌های صلح" میان امارات و بحرین و رژیم صهیونیستی امضا شد، بازیگران از متن فیلمنامه دور می‌شوند و مضحک بودن این نمایشنامه بیشتر می‌شود.

العالم- کشکول

"عبدالله بن زاید" و "عبداللطیف الزیانی" وزیران خارجه امارات و بحرین دو بازیگر عربی بودند که در نمایشنامه مشترک ترامپ و نتانیاهو ایفای نقش کردند ولی آنها نتوانستند به دلیل ضیق وقت، متن نمایشنامه را حفظ کنند افزون بر آن، متنی که به آنها داده شد، یکپارچه و منسجم نبود لذا در جریان مراسم امضای توافقنامه، آنها کاملا آشفته و متعجب بود و این حالت آنها، این نمایش را بسیار طنزآمیز و مضحک کرد.

صحنه‌ای از حضور عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات در جریان مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط با اسرائیل منتشر شد که وی در این صحنه مقام هماهنگ‌کننده مراسم را فرا می‌خواند و به او می‌گوید تا در مورد بخشی از برگه‌هایی که باید امضا کند، توضیحاتی به او بدهد.

طبق این ویدئو، پس از رفتن هماهنگ کننده مراسم، عبدالله بن زاید به برگه دست دونالد ترامپ نگاه می‌کند و در این هنگام بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از جایش بلند شده و دو نکته را در برگه‌ها به بن زاید نشان می‌دهد.

این صحنه تمسخر فعالان را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت و نوشتند که عبدالله بن زاید مانند یک دانش‌آموز هنگام امتحان به طور پنهانی به برگه همکلاسی ‌اش نگاه می‌کند و به نظر می‌رسد که برخی از بندهای توافقنامه و محل‌هایی که باید امضا کند را نمی‌داند!

یکی از قابل ‌توجه ‌ترین اظهارنظرها را درباره سردرگمی و گیجی بن زاید یکی از فعالان نوشته و گفته است: بن زاید از ترامپ پرسید که کجا را باید امضا کند و ترامپ نیز به او با اشاره گفت که هر جای خالی را می‌تواند امضا کند، زیرا موضوع مهمی نیست !!.

اما بدشانسی الزیانی، نماینده آل‌خلیفه در مراسم امضای توافق عادی‌سازی کمتر از بن زاید نبود و الزیانی نیز در رسانه‌های عبری‌زبان مورد تمسخر قرار گرفته است.

"نوعا لانداو" خبرنگار روزنامه "هاآرتص" در توییتی از واشنگتن نوشته است: "الان در هتل هستیم... اعضای هیئت بحرینی( برخی‌های‌شان در همین هتل حضور دارند) سعی دارند در مقابل نماینده آمریکایی از محتوای نسخه‌ای که خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه، وزیر خارجه این کشور آن را در کاخ سفید امضا می‌کند، مطلع شوند. بگذارید فقط بگوییم که تمامی این جزئیات واضح و روشن به نظر نمی‌رسد."

این توییت تمسخرآمیز پرده از حقیقتی تلخ برداشت مبنی بر این‌که سند عادی‌سازی را ترامپ و نتانیاهو بدون هماهنگی با بحرین آماده‌ کرده‌اند و رئیس هیئت بحرینی چاره‌ای جز امضای آن نداشت و از مضمون و محتوای آن مطلع نبود!

فعالان بحرینی و عرب در شبکه‌های اجتماعی واکنشی تمسخرآمیز به وضعیت آشفته هیئت بحرینی نشان داده‌اند. در حالی‌که "حمد بن عیسی" پادشاه بحرین بعد از این مراسم اعلام کرد که طی گفت‌وگوی تلفنی با دونالد ترامپ، درباره روابط "استراتژیک" این دو کشور و نیز گزینه "صلح" سخن گفته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها