شبکه آمریکایی "الحره" دوبار ‘شیلان دارا ’را کشت

شبکه آمریکایی
پنج‌شنبه 27 شهريور 1399 - 15:03

در این مطلب، خبری را که یک رسانه آشوب طلب آمریکایی منتشر کرده، بدون تغییر حتی یک جمله در آن می آوریم، خبری که مربوط به شبکه بدنام "الحره" بزرگترین بوق تبلیغاتی و آشوب طلب آمریکا است، و مایک پمپئو وزیر خارجه ترامپ بر آن نظارت می کند، همچنین از خوانندگان این خبر می خواهیم که اصل این خبر را نیز در صفحه اینترنتی این شبکه بخواند، تا متوجه شوند رسانه های آشوب طلب آمریکایی با چه روشهای خبیثانه به اینگونه اخبار می پردازند، روشهای که حتی شبکه هایی که بیشترین کینه توزی را علیه عراقی ها دارند، از آن می پرهیزند.

العالم - کشکول

این خبری است که شبکه "الحره" آنرا به طور کامل آورده است و ما آنرا بدون هیچ تغییر و کم و کاستی حتی با اشتباه های املایی آن آورده ایم :

"خبرنگار شبکه الحره روز چهارشنبه به نقل از منابع امنیتی عراقی اعلام کرد عناصر مسلح ناشناس "شیلان دارا" فعال عراقی را پس از یورش به آپارتمان وی در بغداد کشتند.

منابع یاد شده افزودند : عناصر مسلح پدر و مادر دارا را نیز کشتند و این حادثه در منطقه ای حفاظت شده که مراکز امنیتی و مقرهای سفارت خانه های خارجی در آن واقع است، روی داده است. کاربران شبکه های اجتماعی گفته اند که دارا و مادر و پدرش در داخل منزلشان گردن زده شدند و دارایی های خصوصی آنان ربوده شد.

کاربران شبکه های اجتماعی نیز خبرهایی را درباره کشته شدن "شیلان دارا" و خانواده وی در داخل منزلشان در منطقه المنصور بغداد منتشر کردند.

فعالان شبکه های اجتماعی، شبه نظامیان عراقی طرفدار ایران را به ترور دارا متهم کردند، به ویژه اینکه وی یکی از فعالان میدان التحریر بوده و به همراه خانواده اش به حمایت از تظاهرات ماه اکتبر معروف شده بود. فعالان شبکه های اجتماعی تاکید کردند که منزل شیلان در منطقه ای محافظت شده بین سفارت روسیه و بحرین واقع است و جز این شبه نظامیان ، کسی نمی توانسته این جنایت را مرتکب شود.

منابع محلی اعلام کردند: شبه نظامیان طرفدار ایران در کشتار "شیلان دارا رؤوف" داروساز به همراه پدر و مادرش در داخل منزلش در منطقه المنصور بغداد دست داشتند و این اتفاق به چند دلیل به دست شبه نظامیان طرفدار ایران رخ داده است: اول اینکه این منطقه ، محافظت شده است و جز با همکاری و همدستی با نیروهای امنیتی نمی توان وارد این منطقه شد و فقط این شبه نظامیان می توانند چنین کاری را انجام دهند دوم اینکه این خانواده به حمایت از انقلاب میدان التحریر معروف است.

همچنین فعالان شبکه های اجتماعی متعهد شدند که از رهبران این شبه نظامیان و در صدر آن ها قیس الخزعلی و مقتدا صدر رهبر جریان صدر انتقام بگیرند و آن ها را بازخواست کنند و از مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز خواستند که درباره این جنایت، تحقیق کند و عاملان این جنایت را محاسبه کند. فعالان این سوال را مطرح کردند که موج ترور فعالان تا کی ادامه خواهد یافت؟"

درست است که مزدوری هم مانند تروریسم دین نمی شناسد، اما از کسی که مدیریت این شبکه را با پول های پمپئو - که نسبت به جمهوری اسلامی ،محور مقاومت ، حزب الله ، الحشد الشعبی و انصار الله کینه دارد و خادم و سرسپرده نتانیاهو و صهیونیسم جهانی است - انتظار می رفت که حداقل کمی حرفه ای گری را رعایت کنند و نه برای واقعیت گویی بلکه برای حفظ منافع شبکه و برای هدر نرفتن پول های پمپئو برای مبارزه با محور مقاومت، لااقل به شیوه ای نرم ، "سم خود" را در ذهن مخاطب بریزند ، درحالیکه رایحه سم از اخبار آن ها حتی تا قبل از اینکه به دست مخاطب برسد، استشمام می شود.

وقتی که شبکه الحره در سال 2004 و پس از اشغال عراق توسط آمریکا افتتاح شد، تصور می کردیم که با یک ابزار رسانه ای خطرناک روبرو هستیم که با توجه به تجربه آمریکایی ها در رسانه های و شیوه فریب گر آنان در خبر نویسی ، می تواند ذهن عراقی های ساده لوح و عرب ها را فلج خواهد کرد و آن ها را در دام خود خواهند انداخت. اما امروزه شاهد یک رسانه سبک مغز و نادان هستیم که یادآور رسانه های وابسته به صدام و رژیم های رجعت گرای عربی مانند عربستان و سعودی است.

این گونه رسانه ها، اخبار را با سیاست خبری ساده و به شکلی تنظیم می کنند که رایحه کینه کورکورانه علیه محور مقاومت ، ایران ، حزب الله ، الحشد الشعبی و انصار الله از آن به مشام می رسد. این مسائل باعث می شود که خواننده ها دنبال کننده این رسانه نباشند و از آن روی گردان شوند.

درنتیجه، تعداد مخاطبان این شبکه کاهش یافته است و حتی به کمتر از تعداد مخاطبان شبکه های عربی داخلی و محلی رسیده است و آینده آن در معرض خطر قرار گرفته است و شایعاتی درباره آینده آن ها وجود دارد و اینکه آیا پول هایی که از بودجه وزارت خارجه آمریکا برای آن هزینه می شود، برای آن صرف خواهد شد؟

خبری که در بالا ذکر شد و شبکه الحره آن را به طور کامل منتشر کرده است، آخرین چیزی است که این شبکه به مخاطب عراقی هدیه داده است، اگر امور این شبکه به دست یک کارشناس رسانه ای بود ، مسئول و تنظیم کننده این خبر و همه خبرنگاران شبکه را به خاطر هدر دادن پول های شبکه و نیز ترغیب کردن مخاطب به رها کردن شبکه و نیز به بازی گرفتن عقل و تفکر مردم عراق اخراج می کرد.

منابع امنیتی که پایگاه شبکه الحره، خبر را به نقل از آن ها آورده است، چه کسانی هستند؟ چرا این شبکه درباره این حادثه به نقل از فعالان شبکه های اجتماعی اظهار نظر کرده است؟ منابع محلی که الحشد الشعبی را به ارتکاب این جنایت متهم کرده ، چه کسانی هستند؟ چرا این شبکه تا این حد به ترویج فتنه علیه الحشد الشعبی اقدام می کند؟ چرا شبکه الحره، بعید دانسته است که این جنایت با انگیزه سرقت انجام شده باشد؟ چرا این شبکه بعید دانسته است که باندهای جوکری و بعثی و داعشی در این جنایت دست داشته باشند؟ چرا این شبکه صرفا به انتشار خبر و منتظر شدن برای مشخص شدن نتیجه تحقیق اقدام نکرده است؟ آیا این شبکه ، یک بار دیگر " شیلان دارا " را نکشته است؟ یک بار از طریق باندهای جوکری که دستورات این شبکه فتنه جو را اجرا می کنند و بار دیگر با سرپوش گذاشتن بر عاملان واقعی جنایت قتل شیلان از طریق ارتباط دادن این جنایت به مخالفان حضور آمریکا در عراق. چرا این شبکه، روش قتل را به ایران و کسانی که طرفدار آن هستند، نسبت داده است ، درحالیکه این نوع قتل، مدل قتل های باندهای امریکایی جوکری ، بعثی ، داعشی است.

چرا این قتل به شخصیت های مبارز و معروف عراقی نسبت داده شده و این شخصیت ها به زبان کاربران ، مسئول این قتل معرفی شده اند ، در حالیکه عالم و آدم می دانند که فعالان شبکه های اجتماعی ، ابزار دست این شبکه و ساخته دست آن ها هستند.

آیا شبکه الحره تصور می کند که حافظه عراقی ها تا حدی ضعیف است که این شیوه وحشیانه عناصر داعشی آمریکا و باندهای جوکری علیه الحشد الشعبی و فرماندهان جهادگر عراقی علیه اشغالگری را فراموش کرده باشند؟

چه کسی بود که کودک عراقی به نام "هیثم البطاط " را در میدان الوثبه به قتل رساند و وی را بر روی ستون برق آویخت و با وی عکس سلفی گرفت.

آیا باندهای جوکری بعثی وابسته به داعش نبودند که تحت عنوان فعالان جامعه مدنی به این کار اقدام کردند.

چه کسی بود که "وسام العلیاوی" مبارز بزرگ را درحالیکه مجروح بود، و نیز برادرش را وحشیانه به شهادت رساند.

آیا باندهای جوکری بعثی داعشی ، نقابی برای گروهی از جوانان خشگین نیستند؟ چه کسی بود که مراقد علما و مراکز متعلق به الحشد الشعبی و مواکب حسینی را به آتش کشید و به مقدسات حسینی و مرجعیت دینی اهانت کرد.چه کسی بود که به تصاویر شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اهانت کرد، آیا باندهای جوکری، عناصر بعثی داعشی نیستند؟ آیا باندهای جوکری بعثی داعشی زیر لوای انقلابیون و معترضان نیستند؟

پربیننده ترین خبرها