قطر: از هیچ تلاشی برای دستیابی ملت فلسطین به کلیه حقوق مشروع خود دریغ نمی‌کنیم

قطر: از هیچ تلاشی برای دستیابی ملت فلسطین به کلیه حقوق مشروع خود دریغ نمی‌کنیم
يکشنبه 30 شهريور 1399 - 22:50

وزارت خارجه قطر بر موضع همیشگی این کشور در دفاع از آرمان فلسطین تاکید کرد و گفت که دوحه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد تا ملت فلسطین به کلیه حقوق مشروع خود دست یابد.

العالم _ جهان اسلام

دولت قطر روز یکشنبه بر پایبندی به موضع ثابت و قاطع خود در خصوص ضرورت تشکیل کشور مستقل فلسطینی و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای تاکید کرد: موضع قطر در قبال موضوع فلسطین ثابت است که همان پایان اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس و اعطای حق بازگشت به همه آوارگان فلسطینی است که کلیه این اصول، مبتنی بر قوانین بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت است.

وزارت خارجه قطر افزود: آنچه گفته شد یک راه حل ریشه‌ای و پایدار برای مناقشه‌ای است که بیش از ۷۰ سال طول کشیده است.

دراین بیانیه آمده است: دولت قطر نسبت به برخی هجمه‌های رسانه‌ای گمراه کننده ابراز تاسف می‌کند که قصد مخدوش کردن چهره قطر و مواضع آن در قبال مسئله فلسطین و حقوق مشروع فلسطینیان در این مقطع تعیین کننده و سرنوشت ساز از تاریخ مناقشه اعراب و اسرائیل را دارند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است که دوحه از هیچ تلاشی برای کمک به برادران فلسطین و کاستن از درد و رنج آنها فروگذار نخواهد کرد تا ملت فلسطین به کلیه حقوق مشروع خود دست یابند.

«لولوة الخاطر» سخنگوی وزارت خارجه قطر هم به تازگی گفت که قطر به همسایگان خود برای برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی نخواهد پیوست.

وزیران خارجه امارات عربی متحده و بحرین این دو کشور کوچک حاشیه خلیج فارس به تازگی با حضور در کاخ سفید دو توافق سازش کشورهایشان با رژیم صهیونیستی را در حضور «بنیامین نتانیاهو» و تحت نظارت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امضا کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها