موسسه آمریکایی:

آزادسازی ادلب سوریه نزدیک‌تر شده است

آزادسازی ادلب سوریه نزدیک‌تر شده است
دوشنبه 31 شهريور 1399 - 08:55

موسسه مطالعات جنگ" ( ISW) آمریکا در گزارشی نوشت، احتمالا ترکیه در نشست بعدی با روسیه در ماه سپتامبر، کنترل مناطقی در جنوب ادلب را به ارتش سوریه واگذار کند.

العالم- سوریه

به گزارش العالم، "موسسه مطالعات جنگ" نوشت، اطلاعات حاکی‌ست ترکیه در نشستی که 16 سپتامبر آینده با روسیه خواهد داشت، به توافقی دست می‌یابد که به موجب آن، کنترل مناطقی در جنوب ادلب را به نیروهای سوریه واگذار می‌کند.

این موسسه خاطرنشان کرد، در صورتی‌که این اطلاعات صحت داشته باشد احتمال می‌رود حمله ارتش سوریه به ادلب نزدیک شده است.

این گزارش نظامی افزود، روسیه و ترکیه درباره توافقی رایزنی می‌کنند که بر عقب‌نشینی جزئی ترکیه از ادلب تصریح می‌کند در مقدمه‌چینی برای این توافق است که ترکیه صدها نظامی خود را اوایل ماه جاری میلادی از شهرک‌هایی در جنوب ادلب در منطقه "جبل الزاویه"( عبدیتا، احسم، المغاره و بیلیون) خارج شدند و این عقب‌نشینی را "نقطه عطف مهمی" توصیف کرد.

ترکیه در دومین گام، تعداد کاروان‌های لجستیکی نظامی‌اش را کاهش داد به نحوی که طی 13 روز، فقط سه کاروان به این مناطق اعزام کرد.

موسسه مذکور پیش‌بینی کرده است که نیروهای ارتش سوریه حمله را از مناطق "سهل الغاب" و "جبل الزاویه" در جنوب بزرگراه (ام 4) آغاز کنند.

"مولود چاووش اوغلو" وزیر خارجه ترکیه پیشتر از اختلافات آنکارا و مسکو درباره منطقه ادلب در شمال سوریه خبر داده بود.

چاووش‌اوغلو به دلایل این اختلافات اشاره نکرد ولی خبرگزاری روسی "اسپوتنیک" به نقل از منابعی گزارش داد پیشنهاد روسیه به طرف ترکی مبنی بر کاهش تعداد پست‌های دیدهانی ترکیه در ادلب با مخالفت آنکارا همراه شده است.

به گزارش این منبع، به دنبال مخالفت طرف ترکی با کاهش پست‌های دیدبانی و اصرارش برای بقای آنها توافق شد که شمار نیروهای ترکیه مستقر در ادلب کاهش یابد و تسلیحات سنگین از منطقه خارج شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها