تأکید نخست‌وزیر مکلف لبنان بر تلاش برای به نتیجه رسیدن طرح فرانسه

تأکید نخست‌وزیر مکلف لبنان بر تلاش برای به نتیجه رسیدن طرح فرانسه
دوشنبه 31 شهريور 1399 - 11:42

نخست‌وزیر مکلف لبنان در سخنان امروز خود به تلاش برای تشکیل هر چه زودتر دولت متشکل از افراد متخصص و موفقیت طرح ارائه شده از طرف فرانسه فراخواند.

العالم - لبنان

«مصطفی ادیب» نخست‌وزیر مکلف لبنان امروز (دوشنبه) اعلام کرد، دردهای کنونی مردم لبنان، همکاری تمامی طرف‌ها برای تسهیل تشکیل دولت با برنامه‌ای مشخص را می‌طلبد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، ادیب افزود، برخی طرف‌ها پیش‌تر قول حمایت از این دولت را داده‌اند، دولتی متشکل از افراد متخصص که قادر به توقف فروپاشی و خارج کردن کشور از بحران باشد و اعتماد را به سازمان‌ها و شهروندان لبنانی بازگرداند.

وی ضمن اعلام اینکه برای تحقق این هدف از هیچ کمکی با همکاری «میشل عون» رئیس‌جمهور دریغ نخواهد کرد، ابراز امیدواری کرد: همه برای موفقیت طرح فرانسه (برای لبنان) بدون اتلاف وقت کار کنند، طرحی که مسیر نجات را در برابر لبنان می‌گشاید و تنش‌ها را متوقف می‌کند.

ادیب ضمن اعلام اینکه لبنان وقت اضافی برای هدر دادن وقت ندارد، افزود، هرگونه تأخیر بیشتر بر بحران کنونی و عمق آن می‌افزاید و مردم را به سمت فقر بیشتر و کشور را به سمت ناتوانی بیشتر سوق می‌دهد.

مصطفی ادیب سفیر لبنان در آلمان در دهم شهریور و با کسب نود رأی در رایزنی‌های پارلمانی میان احزاب سیاسی مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها