هنیه: هدف از محاصره غزه، وادار کردن مقاومت به قبول شروط است

هنیه: هدف از محاصره غزه، وادار کردن مقاومت به قبول شروط است
دوشنبه 31 شهريور 1399 - 13:50

رئیس دفتر سیاسی حماس در دیدار با تعدادی از اعضای جنبش‌های اسلامی لبنان ضمن تشریح هدف محاصره غزه، بر لزوم توجه به مسأله قدس و حق بازگشت آوارگان فلسطینی تأکید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

امروز (دوشنبه) هیأتی از جنبش‌های اسلامی لبنان شامل جریان «الفجر»، «التوحید الاسلامی» و «الامه» با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در بیروت دیدار کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «القدس»، هنیه در این دیدار گفت: محاصره تحمیل شده به نوار غزه ابعاد متعددی دارد که هدف آن وادار کردن مقاومت به پذیرش شروط کمیته چهارجانبه صلح بین‌المللی با به رسمیت شناختن اسرائیل، تعهد به توافق‌های امضا شده با آن و نیز کنار گذاشتن مقاومت است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه بر لزوم توجه به قدس تأکید کرد و آن را مسأله همه امت اسلام خواند. وی حق بازگشت را حقی مقدس خواند و گفت، ملت فلسطین از لبنان به خاطر پذیرش آواره‌های فلسطینی ممنون است.

هنیه سپس اعلام کرد، تلاش‌هایی برای نابودی مسأله آوارگان در جریان است و حق بازگشت باید احیا شود زیرا فلسطین، جایگزینی ندارد.

رئیس دفتر سیاسی حماس تقریبا از اوایل شهریور وارد لبنان شده و با مقامات و شخصیت‌های مختلف در این کشور از جمله «سید حسن نصرالله» دیدار کرده است.

پربیننده ترین خبرها