واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به گزارش 'مؤسسه گلوبال' علیه نصرالله

واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به گزارش 'مؤسسه گلوبال' علیه نصرالله
دوشنبه 31 شهريور 1399 - 18:24

به دنبال گزارش 'مؤسسه گلوبال' علیه سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، هشتگ "نصرالله حامی لبنان" تبدبل به ترند شد.

العالم ـ داغ های مجازی

موسسه گلوبال در گزارش خود ادعا کرد که سید نصرالله حدود 1.6 میلیارد دلار در بانک های خارجی سپرده گذاری کرده و از سالها پیش خود را برای "سناریوی روز قیامت" یا "روز واپسین" آماده ساخته که ناچار از فرار و پنهان شدن گردد. این موسسه ادعا کرد که روند عملیات مبتنی بر کلاهبرداری و واریز مبالغی به حساب های خارجی و سپس حواله آنها به اعضای خانواده و نزدیکان است.

همزمان با این ادعاها، برخی سیاستمداران لبنانی مانند سمیر جعجع رییس حزب القوات الللبنانیه و سامی الجمیل رییس حزب الکتائب نیز در راستای خدمت به طرف های مشکوک و علیه منافع لبنان مواضعی هماهنگ با ادعای موسسه گلوبال اتخاذ کردند؛ علاوه بر این پاتریک مار بشاره پطرس الراعی رهبر مسیحیان مارونی در لبنان نیز با انتقاد از حزب الله و جنبش امل، آنها را به مانع تراشی بر سر تشکیل دولت متهم کرد.

این در حالی است که شورای عالی اسلامی شیعه لبنان این اظهارات تفرقه برانگیز و طائفی و غیرواقعی علیه حزب الله لبنان را محکوم کرد و تاکید کرد که حزب الله جوانان خود را در راه آزادی میهن و مقابله با تروریسم صهیونیستی و تکفیری فدا کرده است تا تمام کشور از نعمت ثبات و آزادی و عزت و کرامت ملی برخوردار گردد.

کاربران شبکه های اجتماعی در لبنان و بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی به این حمله سازمان یافته و وحشیانه علیه حزب الله که در پس آن دستهای صهیونیستها و آمریکایی ها نهفته است، واکنش نشان دادند.

"shafy alajeel" در توییتی نوشت: به رغم سب و لعن امام علی علیه السلام در منابر توسط بنی امیه و کینه توزی ابن تیمیه، و دشمنان لبنان آنهایی که خواهان عزت و کرامت برای لبنانی ها نیستند، همچنان می خواهند که لبنان تحت قیمومت فرانسه باقی بماند، اما صدای عزت و کرامت همواره بلند است.

Hassan zeineddine گفت: صداقت او، صبر و بردباری اش و پیروزی هایش، شما را به خشم می اندازد، صداقت از خصلت های بارز اوست. سخنان او نیز شما را می هراساند. ما تا ابد کنار او باقی می مانیم.

"Rasha" بر نقش گسترده حزب الله و سید حسن نصرالله در لبنان تاکید کرد و نوشت: او تنها کسی بود که مردم روستاهای مرزی را از حملات جنگ تموز رها کرد و متعرض خانواده های مزدوران پس از فرار فرزندانشان به نزد رژیم اشغالگر نشد و زمانی که برخی از این مزدوران به لبنان بازگشتند، از آنها انتقام نگرفت.

سمیر مازن نوشت: سید حسن تو همواره خاری در چشم کینه توزان باقی خواهی ماند و هرکسی که علیه تو سخنی بگوید با او مقابله خواهیم کرد.

فاطمه محمد الموسوی نیز نوشت: این مرد بزرگ، روح میهن است.

Rawan نیز توییت کرد: نصرالله حامی مرزها و مدافع عزت و شرف و کرامت و خاک و خانواده های ماست.

Douaa در توییتی دیگر گفت: آنها دروغ می گویند و اموال کشور را به سرقت می برند و فتنه انگیزی می کنند؛ اما جایگاه تو همواره از همه آنها بالاتر است. و یمکرون و یمکر الله و الله خیر الماکرین.

این اقدامات تحریک برانگیز علیه حزب الله و متهم کردن شیعیان در لبنان از جمله طرحهای صهیونیستی آمریکایی است که هدفش ایجاد یک گروه سیاسی فاسد در کشور است که برای کنار زدن مقاومت تلاش می کنند اما تلاشهای آنها با شکست روبرو خواهد شد زیرا همواره حق با مقاومت باقی خواهد ماند.

پربیننده ترین خبرها