رئیس‌جمهور برزیل از سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی استقبال کرد

رئیس‌جمهور برزیل از سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی استقبال کرد
چهارشنبه 2 مهر 1399 - 14:22

رئیس‌جمهور برزیل با استقبال از سازش کشورهای امارات عربی متحده و بحرین با رژیم صهیونیستی، از طرح رئیس‌جمهور آمریکا برای فلسطین موسوم به «معامله قرن» تقدیر کرد.

العالم - آمریکا

در ادامه حمایت کشورهای متحد آمریکا از توافق سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل نیز از آن استقبال کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، بولسونارو طی سخنرانی در هفتادوپنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «توافق‌های صلح بین اسرائیل با امارات عربی متحده و اسرائیل با بحرین - سه دوست برزیل که دولت ما روابط با آنها را به طرز چشمگیری تقویت کرد - خبر بسیار خوبی بود».

وی در ادامه طرح آمریکایی معامله قرن را «چشم‌انداز امیدوارکننده برای احیای مسیر حرکت به سمت راهکار مطلوب‌تر برای مناقشات فلسطین-اسرائیل» توصیف کرده و اظهار داشت که برزیل نیز سیاستی را برای روابط نزدیک‌تر با رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی همسو با طرح‌های آمریکا دنبال می‌کند.

هفته قبل بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی مراسمی در کاخ سفید با حضور رئیس‌جمهور آمریکا و وزرای خارجه بحرین و امارات بیانیه عادی‌سازی روابط با این دو کشور خاورمیانه را امضا کرد.

«مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید نیز می‌گوید پنج کشور دیگر به صورت جدی امضای توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را پیگیری می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها