روابط مستحکم ایران و عراق؛ "فؤاد حسین" در تهران

روابط مستحکم ایران و عراق؛
يکشنبه 6 مهر 1399 - 13:51

آمریکا از همان روز اشغال عراق از هیچ تلاشی برای بر هم زدن روابط دوستانه، تاریخی، سیاسی، اجتماعی و دینی، که ملت‌های ایران و عراق را به هم پیوند می‌زند، دریغ نکرده است.

العالم- کشکول

ایالات متحده به ضربه زدن به روابط سیاسی از طریق به خدمت گرفتن مزدوران و نوچه‌هایش اکتفا نکرده، بلکه تلاش کرده است از طریق استفاده از شیوه‌های کثیف جهت ایجاد شکاف و اختلاف میان ملت‌های عراق و ایران، به روابط دینی و برادرانه آنها ضربه بزند.

آمریکا هرگونه نزدیکی میان ملت‌های عراق و ایران را منبع تهدیدی علیه منافع نامشروع خود نه تنها در عراق بلکه در سرتاسر منطقه می‌بیند بلکه اقدامات کثیف آن برای تضعیف این رابطه، با ترور فرماندهان شهید "قاسم سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" به اوج رسیده است، که پیش از آن نیز، مثلث شر آمریکایی، سعودی و صهیونیستی تمام امکانات موجود در امپراتوری‌های رسانه‌ای و نیز ارتش‌های سایبری را برای ضربه زدن به روابط دوستانه عراق و ایران به‌کار گرفتند.

بزرگ‌ترین جلوه انسجام ایران و عراق، که تلاش‌های مثلث شر را ناکام گذاشته، افزون بر حمایت ایران از عراق در مبارزه با داعش، مشارکت سالیانه میلیون‌ها ایرانی در مراسم اربعین است که مورد استقبال گرم ملت عراق قرار می‌گیرند. این انسجام مثال‌زدنی خشم و کینه آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع عربی، به‌ویژه عربستان سعودی، را برانگیخته است و آنها از طریق باندهای جوکری، بعثی و داعشی درصدد ایجاد بحران‌ها در این کشور هستند.

به رغم هجمه کثیف و تمام‌عیار آمریکایی، سعودی و صهیونیستی به منظور ضربه زدن به روابط دوستانه ملت‌های ایران و عراق، این روابط قدرتمندتر از توطئه‌های مثلث شر شده است.

تجسم این روابط مستحکم میان ایران و عراق، استقبال جمهوری اسلامی از "فؤاد حسین" وزیر خارجه عراق بوده، که تأکیدی واضح و صریح برای کسانی است که در تلاش برای ضربه زدن به این روابط تاریخی است؛ روابطی که بزرگ‌تر از تمامی توطئه‌ها و نقشه‌های کینه‌توزان است.

"محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در جریان استقبال از همتای عراقی‌اش، اظهار داشت که ایران از روند سیاسی و حاکمیت عراق حمایت کامل دارد. او امنیت عراق را امنیت ایران خواند و هرگونه تجاوز به هیئت‌های دیپلماتیک در عراق را محکوم کرد.

در مقابل، وزیر خارجه عراق در این ملاقات با تاکید بر اهمیت راهبردی مناسبات ایران و عراق گفت: روابط تهران و بغداد از تاریخ کهن و جغرافیای مشترک بهره‌مند است و تنها به منافع اقتصادی و مصالح سیاسی خلاصه نمی‌شود.

روابط میان ایران و عراق مانند روابط کلاسیک میان کشورهای جهان است؛ زیرا روابط میان ایران و عراق از پشتوانه دینی و مردمی برخوردار است و هیچ قدرتی در جهان نمی‌تواند بر عمق این روابط استثنایی تاثیر بگذارد. تجربه تاریخ بهترین گواه بر مستحکم‌تر و عمیق شدن روابط این دو کشور و ملت دوست است.

پربیننده ترین خبرها