آمریکا صحنه تنش های شدید بایدن و ترامپ؛ برنده کسی است که جسارت بیشتری دارد

آمریکا صحنه تنش های شدید بایدن و ترامپ؛ برنده کسی است که جسارت بیشتری دارد
دوشنبه 7 مهر 1399 - 15:47

آمریکا صحنه جنگی شدید میان نامزدهای دو حزب اصلی بزرگ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن است که با مشاجره های لفظی و مبادله اتهامات، یکدیگر را مورد هجمه قرار می دهند و گاهی هم علیه دیگری طغیان می کنند.

العالمکشکول

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که بر معرفی رقیب خود در انتخابات به عنوان "خواب آلود" اصرار دارد، و نیز مصر است که بایدن معتاد به مواد مخدر است، طی هفته های اخیر درخواست خود را برای انجام آزمایش های مصرف مواد مخدر تکرار کرده است.

ترامپ روز یکشنبه در توئیتی نوشت که "مصر است که جو بایدن خواب آلود، قبل یا بعد از مناظره ریاست جمهوری با وی در سه شنبه شب مورد آزمایش مواد مخدر قرار گیرد".

ترامپ گفت: عملکرد بایدن در مناظره ها ، متعادل نیست و برای اینکه از تعادل برخوردار شود، تنها راه این است که وی مقداری مواد مخدر مصرف کند.این مواد مخدر می تواند علت تفاوت آشکار در عملکرد وی باشد وی در عین حال با انجام آزمایشی مشابه برای خودش موافقت کرد.

اتهامات ترامپ به بایدن، از طرف وی بی پاسخ نماند و وی نیز ترامپ را به عنوان فردی که با زنان بسیار معاشرت میکند و انتقادات خود را از او به علت روابط مشکوک با زنان تکرار می کند و می گوید که زنان، باعث می شوند که وی از کاخ سفید خارج شود.

صحبت های بایدن درباره ترامپ بر کسی پوشیده نیست، از زمان پیروزی ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، افشاگری های بسیاری درباره رفتارهای مشکوک وی با زنان و فضایح اخلاقی وی صورت گرفت و به علت شکایت های صورت گرفته از وی از سوی زنانی که گفتند ترامپ آن ها را فریب داده است، درچندین دادگاه حاضر شد.

مشاجره های لفظی میان این دو نامزد، تنها به این حد محدود نشد، و دو نفر از زمان اعلام اسم آن ها از سوی حزب هایشان به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اتهاماتی را علیه یکدیگر به کار بردند

ترامپ در هجمه خود علیه بایدن، به سیاست ارعاب و ترساندن رای دهندگان آمریکایی درصورت پیروزی بایدن تمرکز کرد و گفت که وی آمریکا را به ونزوئلایی دیگر تبدیل خواهد کرد و بایدن را بخشی از تصمیم های شکست خورده در طی چند دهه نام برده و وی را فردی ضعیف خواند و گفت که شم رهبری ندارد و نتوانسته است که جنگ ها را متوقف کند و جنگ هایی را که دولت وی به راه انداخته و نیز جنگ هایی را که از باراک اوباما به ارث برده و در آن سرمایه گذاری کرده، فراموش کرده است.

بایدن نیز انتقادات زیادی را به ترامپ وارد کرد و گفت که وی اولین نژادپرست در آمریکاست و آمریکا بهای ماندن وی در کاخ سفید را پرداخت می کند و وی باعث ریشه دار شدن خشونت و ناآرامی در کشور می شود و اشتباه های وی فاجعه بار است.

بایدن القاب و اوصافی مانند دلقک و احمق را برای ترامپ به کار برد و با اشاره به توافق های بین المللی از جمله توافق آب و هوایی پاریس که ترامپ از آن خارج شد، گفت که ترامپ با کارها و رفتارهای خود همه سیاره زمین را از بین خواهد برد.

نبردی کاملا سیاسی میان ترامپ و بایدن درجریان است و این نبرد در واقع، تلاشی با هدف فراهم کردن زمینه برای رای دهندگان آمریکایی قبل از سه مناظره میان طرفین است.

این نبرد که بدون تردید، کمتر از آن چیزی است که گفته می شود وجهه آمریکا در برابر جهان را تخریب کرده است، امریکا را درتنگنای داخلی و خارجی قرار داده و این کشور را به سوی نوعی خفقان حزبی سوق داده است.

پربیننده ترین خبرها