ادامه شهرک سازی های جدید... سازشکاران مدعی مدافع حقوق فلسطینیان کجایند؟!

ادامه شهرک سازی های جدید... سازشکاران مدعی مدافع حقوق فلسطینیان کجایند؟!
جمعه 11 مهر 1399 - 20:53

هنوز زمان زیادی از امضای توافقنامه عادی‌سازی میان امارات و رژیم اشغالگر نگذشته که رسانه‌های عبری‌زبان از موافقت این رژیم با احداث بیش از 5000 واحد شهرک‌نشین در کرانه باختری خبر دادند. اینجا باید سراغ حکام امارات رفت که ادعا می‌کردند توافق عادی‌سازی به معنای رها کردن فلسطینیان نیست.

العالم- کشکول

هیچ شکی نیست که قضیه فلسطین قربانی جاه‌طلبی‌های انتخاباتی "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا و نیز قربانی اشتیاق برخی حکام و پادشاهان عرب به تکیه همیشگی بر کرسی قدرت شده است و این حکام به خاطر قدرت، از ارزش‌ها و اصول اخلاقی و نیز هویت عربی و اسلامی دست شسته‌اند.

به رغم اینکه همزمان با افزایش اعتراضات و انتقادها و کمپین‌های رسانه‌ای علیه روند عادی‌سازی روابط، حکام امارات در توجیه این توافق ننگین ادعا کردند که آنها مشتاق به حقوق ملت فلسطین هستند ولی نحوه تعامل و واکنش ملت‌های عربی و فلسطین نشانگر آگاهی و بیداری‌شان درباره ماهیت این عادی‌سازی‌هاست.

شاید تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، که بی‌وقفه ادامه دارد، بهترین دلیل بر این مقوله است که اظهارات پادشاهان و حکام سازشکار صرفاً مصرف رسانه‌ای دارد و در واقع، آنها نمی‌توانند رژیم صهیونیستی را برای متوقف کردن جنایاتش تحت فشار بگذارند.

گزارش رسانه‌های عبری‌زبان درباره دستور "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل برای تصویب احداث 5400 واحد شهرکی صهیونیستی در کرانه باختری و نیز تصمیم شورای عالی برنامه‌ریزی شهرک‌سازی در کرانه باختری برای برگزاری جلسه‌ای در روز یکشنبه آتی برای تصویب این ساخت و ساز، این سوال را مطرح می‌کند که در بحبوحه انتشار چنین اخباری، حکام سازشکار عرب کجا مخفی شده اند؟

پربیننده ترین خبرها