دیدار رئیس جمهور عراق با سفیر آمریکا در بغداد

دیدار رئیس جمهور عراق با سفیر آمریکا در بغداد
يکشنبه 13 مهر 1399 - 17:53

برهم صالح رئیس‌جمهور عراق در دیدار با متیو تولر سفیر آمریکا در بغداد، بر حمایت از اقدامات دولت به منظور حفاظت از هیأت‌های دیپلماتیک تاکید کرد.

العالم_عراق

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، برهم صالح امروز میزبان سفیر آمریکا در بغداد بود و دو طرف در این دیدار، درباره روابط میان دو کشور، توسعه این روابط به سوی افق‌های باز همکاری در زمینه‌های مختلف در چارچوب گفت‌وگوی راهبردی رایزنی کردند.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر ریاست‌جمهوری عراق، برهم صالح در این دیدار بر ضرورت حمایت از اقدامات دولت عراق در حفاظت از هیأت‌های دیپلماتیک تاکید کرد.

سفیر آمریکا نیز بر حمایت کشورش از ثبات عراق تاکید کرد.

تولر چند روز پیش نیز به همراه شماری از سفرای کشورهای خارجی به دیدار "مصطفی الکاظمی" نخست‌وزیر این کشور رفته بود. در این دیدار نیز الکاظمی به سفرا اطمینان داد که بغداد از آنها در مقابل حملات آتی حمایت می‌کند.

چند روزی است که منابع رسانه‌ای احتمال بستن سفارت آمریکا در بغداد را با هدف اعمال فشار حداکثری بر دولت عراق برای کنترل احساسات ضد‌آمریکایی در کشور را بازنشر می‌دهند و از احتمال حمله واشنگتن به گروه‌های مقاومت به بهانه حملات راکتی به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر می‌دهند.

گروه‌های مقاومت عراق هرگز مسئولیت چنین حملاتی را نپذیرفتند و با وجود تاکید بر ضرورت اخراج آمریکایی‌ها از عراق و پایگاه نظامی دانستن سفارتخانه آمریکا، می‌گویند که در شرایط کنونی کشور حمله به این سفارت با منافع ملی عراق در تضاد است.

فارس

پربیننده ترین خبرها