الحره عراق ... بوق‌های رسانه‌ای صهیونیستی آمریکایی

الحره عراق ... بوق‌های رسانه‌ای صهیونیستی آمریکایی
دوشنبه 14 مهر 1399 - 19:18

شبکه الحره که با برنامه های خود مردم عراق را هدف می گیرد، این بار مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق را "رهبر تناقضات" توصیف کرد و گفت که رهبر جریان صدر از هر فرصتی برای احیای سالروز اعتراضات ضد دولتی در ماه اکتبر استفاده می کند تا با صدور بیانیه ای بر مواضع متغیر او افزوده شود تا آنجا که برخی فعالان او را "رهبر تناقضات" می نامند.

العالم ـ عراق

این گزارش خبری خشم هواداران رهبر جریان صدر را برانگیخت. آنها با راه اندازی هشتگی تحت نام "الحره عراق، اسراییلی است" این شبکه را که به توهین به روحانیون و سیاسیون عراق و جهان عرب و اسلام معروف است، هدف گرفتند.

کاربران شبکه های اجتماعی خواستار وحدت شیعیان در دفاع از مقدسات و روحانیون شیعه بویژه در شرایط فعلی شدند، آنها با انتشار تصاویری از تظاهرات میلیونی اربعین تاکید کردند که شیعیان عراق همه ساله با وحدت خود زیر گنبد و بارگاه امام حسین علیه السلام، دشمنان خود را می هراسند.

شبکه الحره یک شبکه آمریکایی است که در 14 فوریه 2004 راه اندازی شد، مقر آن آمریکاست و تمام اشکال دیپلماسی عمومی آمریکا را منعکس می کند و به محض آنکه این شبکه راه اندازی شد، مردم عراق درباره این شبکه هشدار دادند و آن را دروازه ای صهیونیستی امریکایی برای فتنه انگیزی در عراق و منطقه دانستند. با گذشت زمان برای مسلمانان روشن گشت که شبکه الحره با برنامه های خود، افکار و سیاست های موساد و کاخ سفید را در منطقه اجرایی می کند.

"نورمان جویل باتیز" بنیانگذار شبکه الحره آمریکا و یکی از اعضای شورای رادیو محافظه کاران (بی بی جی) است. او همچنین ناظر رادیو های دولتی غیر نظامی مانند رادیوآمریکا و رادیو اروپا و نیز رادیو آسیا بوده است.

بودجه ای که سالانه برای شبکه الحره اختصاص دارد، 62 میلیون دلار آمریکایی است که بیش از 40 میلیون دلار برای شبکه الحره عراق اختصاص دارد شبکه ای که مشخصا به مسائل عراق می پردازد.

پربیننده ترین خبرها