وزیر خارجه ترکیه برای گفت‌وگو درباره «قره باغ» به آذر‌بایجان می‌رود

وزیر خارجه ترکیه برای گفت‌وگو درباره «قره باغ» به آذر‌بایجان می‌رود
سه شنبه 15 مهر 1399 - 10:38

منابع خبری از برنامه امروز وزیر امور خارجه ترکیه برای دیدار با رئیس‌ جمهوری آذر‌بایجان برای بحث درباره منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» خبر داده‌اند.

العالم _ ترکیه

منابع خبری گزارش داده‌اند که «مولود چاووش‌ اغلو» در برنامه امروز خود قصد دارد به آذر‌بایجان سفر کرده و با «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کند.

به نوشته خبر‌گزاری اسپوتنیک، هدف از این دیدار بحث در مورد منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» است که طی هفته‌ اخیر صحنه تنش‌ها و درگیری‌های نظامی میان آذر‌بایجان و ارمنستان بوده است.

سفر چاووش اغلو به آذر‌بایجان امروز در حالی انجام می‌گیرد که «شوشان استپانیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان آرامش برقرار شده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه پیشتر با موضع‌گیری رسمی علیه ارمنستان و حمایت از آذربایجان در موضوع این منطقه خواستار عقب‌نشینی نیروهای ارمنستان از این منطقه شد.

پیش از این، چاووش اغلو نیز با تاکید مجدد بر حمایت این کشور از جمهوری آذربایجان در دور جدیدی از تنش‌های نظامی با ارمنستان، گفته بود که آنکارا برای ایجاد صلح در منطقه قره‌باغ کوهستانی هر کاری بتواند انجام می‌دهد.

دور جدیدی از تنش‌های میان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ۲۷ سپتامبر (شش مهرماه) در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله خمپاره‌ای به قلمروهایشان متهم کردند.

در ۹ روز گذشته از زمان شروع درگیری‌های میان دو کشور مذکور، جامعه بین‌المللی از دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان درخواست کرده بودند که هرچه سریعتر به درگیری‌ها پایان داده و وارد مذاکره شوند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها