پس از اقدام عمان؛ سفارت آبخازیا در دمشق افتتاح شد

پس از اقدام عمان؛ سفارت آبخازیا در دمشق افتتاح شد
سه شنبه 15 مهر 1399 - 16:13

سفارت جمهوری آبخازیا در دمشق، دو روز بعد از این که عمان سفیر خود را در سوریه منصوب کرد، با حضور ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه و هیاتی از این جمهوری افتتاح شد.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش خبرگزاری دولتی سوریه "سانا"، در مراسم افتتاح سفارت جمهوری آبخازیا، ولید المعلم خشنودی خود را از این اقدام ابراز کرد.

المعلم در این مراسم با ابراز آمادگی سوریه برای ارائه کلیه حمایت ها از سفیر آبخاز در انجام وظایف خود، گفت: این سفارت سنگ بنای شروع عملی روابط دو جانبه ما خواهد بود.
“کفیتسینیا الکسیفیتش” رئیس اداره دفتر رئیس جمهور آبخاز در سخنرانی خود گزارشی از روابط دوجانبه را از جمله امضای معاهده دوستی و همکاری و امضای دو توافقنامه جهت کمیته مشترک همکاری در زمینه های اقتصادی ، تجاری ، علمی ، هنری و فرهنگی ، تسهیل و توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی بین دو کشور و ایجاد روابط دیپلماتیک ارائه داد و اشاره کرد: این نشان دهنده تمایل مشترک دو کشور برای توسعه روابط در همه زمینه ها است.
بنابر گزارش سانا، راه های توسعه روابط اقتصادی و مبادلات تجاری بین دو کشور و راه‌ های تقویت آن‌ در همه زمینه‌ها که به نفع دو ملت دوست می باشد، در این دیدار مورد بحث قرار گرفت.

آبخازیا نام سرزمینی است واقع در غرب قفقاز و کرانه شرقی دریای سیاه که حدود 242 هزار نفر جمعیت دارد که بیشترشان تابعیت روسی دارند.

افتتاح سفارت آبخازیا در دمشق دو روز بعد از آن انجام می شود که عمان سفیر خود در دمشق را منصوب کرد و به این ترتیب اولین سفیر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از زمان آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ به این کشور بازگشت.

ترکی محمود البوسعیدی که به عنوان سفیر فوق العاده عمان در سوریه منصوب شده است روز یکشنبه هفته جاری استوارنامه خود را به ولید المعلم وزیر خارجه سوریه تقدیم کرد.

پربیننده ترین خبرها