وزیر امور خارجه امارات تئوری های علوم سیاسی را جابجا کرد!

وزیر امور خارجه امارات تئوری های علوم سیاسی را جابجا کرد!
سه شنبه 15 مهر 1399 - 20:49

امروز عبد الله بن زاید 48 ساله که حتی عمرش انقدر زیاد نیست که تاریخ فلسطین و مبارزات مسلمانان علیه اسرائیل را تجربه کرده باشد در آلمان با اشکنازی همتای اسرائیلی خود دیدار کرد.

العالم - کشکول

در این دیدار که اولین دیدار رسمی دو مقام اماراتی اسرائیلی در این سطح و پس از توافق سازش یک ماه پیش است عبدالله در اظهاراتی که حاکی از جوانی و ناپختگی است اعلام کرد: خاورمیانه وارد مرحله جدیدی از امنیت و شکوفایی شده است.

مفهوم این کلام آن است که این منطقه بیش از هرچیز امنیت و شکوفایی جدیدش را (بزعم عبدالله) مدیون پیشاهنگی امارات در امر عادی سازی روابط باسرائیل است. او همچنین بی توجه به سن وسال و تجربه اندکش گفت: توافق با اسرائیل اندیشه سنتی امنیت در منطقه را تغییر داد!

تاملی در این سخنان نسنجیده نشان میدهد عبدالله بن زاید یا مفهموم امنیت را نمی‌فهمد یا اسرائیل را نمیشناسد و یا کلمه دشمن را خوب هضم نکرده است. ابن سینای می‌گوید اگر یک اشتباه کردی و هزار بار آن را توجیه کردی آنگاه 1001 اشتباه کرده ای. بی تردید ان چیزی که این جوان را جسارت می‌دهد تا درخصوص همه چیز و به‌ویژه مسائلی اینچنین مهم به این میزان بی پروا اظهار نظر کند و تئوری پردازی نماید تنها این است که همواره امیرزاده بوده است والا ...

پربیننده ترین خبرها